جلسه شرکت مادرتخصصی و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ ابتدا علی درجانی، عضو هیئت مدیره شرکت، به ماده ۱۲ تشکیل وزارت جهاد کشاورزی اشاره و برای لاهوتی، نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، منشا قانونی تشکیل صندوق های حمایت از بخش کشاورزی و تامین منابع مالی آن را به استناد این ماده توضیح داد.

سپس عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی درکشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت علیرغم این جایگاه موثر در اشتغال، سهم از تولید ناخالص داخلی و صادرات غیرنفتی، سهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی از کل سرمایه گذاری های کشور حدود ۳/۶٪ است و ضرورت دارد منابع مالی وسرمایه ای صندوق های حمایت از بخش کشاورزی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مالی و اعتباری بخش کشاورزی با بهره مندی از ظرفیت قانونی مولد سازی دارایی های دولتی و قوانین بودجه سنواتی و استفاده از ظرفیت بازار پول و سرمایه بطور مستمر تقویت نمود.

لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با مفید خواندن توضیحات علیزاده مقدم، درخواست کرد تا این جلسات ادامه داشته و درخواست ها بصورت کتبی به وی ارسال گردد. وی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری بخش کشاورزی را مستلزم افزایش سرمایه گذاری و بهره وری در نهاده ها بالاخص آب دانست.

او همچنین اضافه کرد با افزایش بهره وری در تولید چای و برنج می توان از واردات این محصولات بی نیاز شد.

بشیر جعفری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و عبدالرحیم بشیری نژاد، مشاور امور مجلس شرکت مادرتخصصی نیز مهمان این جلسه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *