جلسه بررسی راهکارهای تجارت خارجی و تشکیل دفتر بازرگانی در کشور عمان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ جلسه بحث و بررسی امکان ثبت شرکت و تشکیل دفتر بازرگانی در کشور عمان و دیگر راه های مناسب برای تجارت خارجی توسط شرکت مادرتخصصی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، شنبه ۱۵ مهر سال جاری با حضور حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی،ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی، علی درجانی و سیدجمال مدرسی، اعضای هیئت مدیره این شرکت، کیوان کاظمی، رئیس اداره امور مجامع شرکت، محمدرضا رزاقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی، سیدمهدی پورسمر، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور، داریوش شهریاری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، بشیر جعفری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار تشکیل شد.

ابتدا در این جلسه، حسین مهدی دوست ضمن اشاره به رسالت شرکت مادرتخصصی در راستای تامین مالی بخش کشاورزی به عنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، این نکته را بیان کرد که این شرکت، همواره ۳۰ درصد منابع مالی خود را برای مواقع ضروری (مانند تنظیم بازار مرغ در سال ۱۴۰۱) یا مواقع این چنینی که تجارت خارجی در دستور کار است، ذخیره می نماید. او همچنین از استقبال شرکت جهت تاسیس دفتر تجاری در کشور عمان گفت و تاکید کرد این امر می تواند هم موجب صادرات به کشور عمان هم تسهیل صادرات به کشورهای دیگر از طریق عمان گردد. وی از واردات دام پایه پرواری از این طریق هم حمایت کرد.

سپس علیرضا پیمان پاک گفت با توجه به ساختار شرکت مادرتخصصی و هم بستگی صندوق های حمایی، امکان اجرایی کردن طرح های تجاری خارجی گزینه مناسبی است ولی بهتر است در ابتدا سراغ کشوری برای تجارت خارجی رفت که هم اکنون نیز زیرساخت های این مهم در آن وجود دارد. وی در همین راستا سه طرح تجاری را با کشور امارات متحده عربی و روسیه معرفی کرد و افزود این طرح ها آماده اجرا هستند.

در ادامه محمدرضا رزافی به شروع واردات دام پایه پرواری اشاره کرد و خواستار حمایت وزارت جهاد کشاورزی در جهت تسهیل موارد قانونی در این زمینه شد. سیدمهدی پورسمر نیز با اشاره به واردات تامین نهاده توسط صندوق تحت نظر خود، از وجود قوانین پیچیده در امر تجارت حارجی گفت و خواستار تسهیل آن ها شد.

در پایان این جلسه قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار قول مساعدت و پیگیری موارد مطرح شده را داد و قرار بر بررسی طرح های تجاری مطرح شده از سوی شرکت مادرتخصصی شد.

نظر ۲

  • سلام
    صندوق حمایت چرا باید در واردات و یا بازرگانی دخالت کند، شما تسهیلات پرداخت کنید و از بخش خصوصی حمایت مالی کنید تا واردات را انجام بده. اگر صندوق استانی یا کشوری یا شرکت مادر که پول دارد وارد بحث تجارت بشه تعاون روستایی و شرکتهای تابعه اش که منابع مالی شما را ندارند باید چکار کنند. شما وظیفه دارید تامین مالی اونها را انجام بدید، فک کنم در نهایت این مسائل باعث ورود نمایندگان و دردسر برای شما بشه

    • با سلام
      اگر به نام شرکت مادرتخصصی و متن کامل خبر دقت نمایید، متوجه خواهید شد که وظیفه این شرکت *حمایت* از بخش کشاورزی است و تمامی کارهای انجام شده در راستای *حمایت از بخش و سهامداران و دست‌اندرکاران کشاورزی* است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *