اختصاص بیش از ۲۶۲۵ میلیارد ریال برای تهیه و تأمین ۱۹ هزار تن نهاده‌های خوراک دام و طیور

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ وبینار بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با محوریت تأمین مالی تهیه و توزیع فرآورده‌های دام و طیور و اقدامات آنها در زمینه تحقق بند ط تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۱ با حضور مدیران صندوق‌های استانی و تخصصی و اعضای هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برگزار شد.
جانعلی بهزادنسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ضمن اشاره به اهمیت نقش صندوق‌ها در این زمینه، بر تقویت و افزایش سطح اقدامات صندوق‌ها در زمینه تأمین مالی نهاده‌های خوراک دام و طیور برای جلوگیری از کاهش تولید و مدیریت بحران در زنجیره ارزش تولیدات دام و طیور تأکید کرد.
وی همچنین بر لزوم پیگیری صندوق‌ها برای شناسایی اموال سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها برای استفاده از ظرفیت بند ط تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تأکید کرد.
شهریار رستمی؛ مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به تشریح نحوه عمل صندوق‌ها در حرکت هماهنگ برای تأمین مالی خوراک دام و طیور براساس نامه ارسالی از طرف مدیرعامل شرکت مادرتخصصی پرداخت و سپس گزارشی از اقدامات انجام‌شده صندوق‌ها طی هفته گذشته در این خصوص ارائه شد.
وی افزود: در این خصوص مطابق آخرین وضعیت گزارش‌های دریافتی بیش از ۲۶۲۵ میلیارد ریال برای تهیه و تأمین ۱۹ هزار تن نهاده‌های خوراک دام و طیور اختصاص داده شده است.

رستمی همچنین اعلام کرد: دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هر یک از صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی و صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور با انجام مراحل تشکیل پرونده در شعبه بانک کشاورزی در حال پیگیری است.
در ادامه جلسه مدیران صندوق‌های استانی و تخصصی حاضر در جلسه وبینار به بیان اقدامات و دیدگاه‌های صندوق متبوع خود پرداختند.
در بخش پایانی جلسه مدیرعامل شرکت مادرتخصصی از واکنش سریع صندوق‌ها در خصوص نامه ارسالی و ورود مسئولانه صندوق‌ها تقدیر و تشکر و بر استفاده از ظرفیت منابع بانکی برای تجهیز و تقویت منابع داخلی صندوق تأکید کرد.
همچنین مقرر شد تسهیلات صندوق‌های ملی با جدیت بیشتر و به طور روزانه از طریق صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی و صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور و مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات از بانک کشاورزی پیگیری شود.
در خصوص ظرفیت‌های بند ط تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مقرر شد؛ صندوق‌های استانی نسبت به تشکیل کارگروه‌های ذی‌ربط با محوریت صندوق اقدام کرده و پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب برای تدوین آیین‌نامه اجرایی مربوطه ارسال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *