جلسه بررسی فعالیت ها و برنامه های سه صندوق ملی مرتبط با امور دام وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه عملکرد صندوق ها مرور شد و برنامه های آن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابتدا مدیران عامل صندوق های مذکور گزارشی در خصوص فعالیت های صندوق های صندوق تحت مدیریت خود و همچنین برنامه های آتی ارئه دادند. مواردی مانند:

  1. توزیع نهاده ها
  2. واردات واکسن طیور
  3. طرح تولید قراردادی گوشت قرمز
  4. توسعه فعالیت های بازرگانی صندوق

در ادامه عباس اکبری شریف، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق دامپروری، با تاکید بر استفاده از ظرفیت طرح مولد سازی برای افزایش سرمایه صندوق ها گفت: برای حفظ ارزش سرمایه صندوق باید وارد کارهای بازرگانی شد.

تورج صارمی، نماینده شرکت مادرتخصصی در صندوق زنبورداری افزود: صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی مصداق شعار سال و مشارکت مردم هستند.

روح اله زحمتکش، نماینده شرکت مادرتخصصی در صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور نیز افزایش سرمایه صندوق ها را ضروری دانست و بر روی افزایش صادرات بوسیله صندوق ها تاکید کرد.

سیدجمال مدرسی، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، از مدیران عامل صندوق ها خواست تا در برنامه های مدون خود، زمانبندی مشخصی برای اجرا داشته باشند. وی همچنین بر هم افزایی این سه صندوق با هم نیز تاکید کرد.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، با اشاره به اینکه صندوق ها دوره تاسیس و تثبیت را طی کرده و سرمایه اجتماعی مناسبی به دست آورده اند گفت: می توان از طرح مولد سازی به عنوان سرمایه غیرنقدی صندوق ها استفاده کرد.

سیدعبدالکریم رضوی، مدیرعامل اسبق شرکت مادرتخصصی، با تاکید بر استفاده از طرح مولد سازی اموال دولتی برای افزایش سرمایه صندوق ها، استفاده از ظرفیت های قانونی موجود برای افزایش سرمایه صندوق ها را مهم خواند.

سپس محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید برای توسعه صندوق ها برنامه ریزی شود. صندوق ها ظرفیت بسیار خوبی برای بخش کشاورزی هستند و با استفده از کمک های وزارت جهاد کشاورزی، می توانند کنترل بازار را به دست بگیرند. او همچنین گفت که صندوق ها باید با توجه به نیاز روز، نقش خود را بازنگری و تعریف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *