‏ تشکیل صندوق حمایت توسعه بخش کشاورزی اسفراین‎ ‎‏( خراسان شمالی) ‏

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ با توجه به الزام قانونی تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با نگرش غیردولتی و حداکثر ۴۹ درصد مشارکت دولت و ۵۱ درصدی مشارکت ملت، صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان اسفراین با سرمایه ای بالغ بر  ۷۹۱۰.۶ میلیون ریال و ۱۵۵ سهام دار افتتاح شد.

شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برای ارائه خدمات حداکثری به جامعه بهره بردار بخش کشاورزی در همه سطوح اقدام به تشکیل این صندوق شهرستانی در استان خراسان شمالی کرد.

گفتنی است؛ مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان اسفراین با حضورمسئولان و اکثریت سهام داران برگزار و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

محمدعلی مصباحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین هدف از تشکیل صندوق را اعطای تسهیلات به موقع و بجا جهت تامین یا بخشی از سرمایه در گردش تولید و انجام طرح های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، دریافت کمک های مالی، اعتباری و هرگونه تسهیلات از دولت، بانک ها و سایر شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی، عاملیت توزیع اعتبارات دولتی، کمکهای فنی اعتباری، کمکهای بلاعوض و وجوه اداره شده دولت برای بخش کشاورزی بیان کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری یا مشارکت در طرح تولیدی بخش کشاورزی با اولویت طرح‌های زیر بنایی، نوپدید و دانش بنیان، کمک به تولید کنندگان  در مواقع بحرانی در قالب اعتبارات دولتی، حمایت از تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی، جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی به منظور تقویت و افزایش سرمایه ، فراهم کردن زمینه تثبیت درآمد کشاورزان با مشارکت مالی دولت و کشاورزان، بیمه‌گری کشاورزان در چارچوب قانون افزایش بهره‌وری و   تضمین متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان برای دریافت اعتبار از بانکها و سایر موسسات مالی و اعتباری داخلی از مهم ترین کارکردهای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

 

گفتنی است؛ مساحت کل شهرستان ۵۳۴۵  کیلومتر مربع است. این شهرستان از لحاظ وسعت۱۹ درصد و از لحاظ جمعیت ۱۶ درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *