پنجاه درصد کار صندوق های غیردولتی باید اطلاع رسانی و روابط عمومی باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ضمن خوشامدگویی به شاهرخ رمضان نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در شرکت مادر تخصصی از حضور ایشان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز درباره روند تاسیس و فعالیت صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی توضیح داد و گفت: این صندوق ها از سال ۱۳۸۲ در زمان وزارت محمود حجتی کار خود را آغاز کردند و هم اکنون به ۸۴ صندوق با سرمایه ای معادل ۵۷۵ میلیارد تومان مشغول به فعالیت هستند و قرار است تا پایان برنامه ششم تعداد این صندوق های غیردولتی به ۴۰۰ صندوق ملی، استانی و شهرستانی برسد.

وی درباره اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در کشاورزی یکی از خلاءهای غیرقابل انکار این بخش  است که هم اکنون صندوق های غیردولتی تا حدود زیادی این خلاء را پر کرده اند. چرا که صندوق ها ساختار شبکه ای دارند و مردم دست اندر کاران آنها هستند و سیاست گزاری در بخش کشاورزی در استان و شهرستان را تا حدود زیادی بر عهده گرفته اند.

شاهرخ رمضان نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: در عصر ارتباطات تاکنون از ظرفیت نظام اطلاع رسانی در بخش کشاورزی درست استفاده نکرده ایم و جایگاه نظام ارتباطی در وزارت جهاد کشاورزی درست و آن گونه که شایسته است، وجود ندارد، که در پی اصلاح این جایگاه ها هستیم. البته در این میان یکی از راه ها رونق بخشی روابط عمومی و اطلاع رسانی توسط بخش خصوصی است.

وی افزود: باید این نظام به گونه ای تبیین شود که بخش خصوصی ما را تبلیغ کنند. برای این کار ما باید از تمام ادبا، مشاهیر و ظرفیت های هنری سینما و…استفاده کنیم تا با تبلیغات و اطلاع رسانی درست کشاورزی رونق بیشتر و به مسئله روز کشور تبدیل گردد.

رمضان نژاد اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که اعتماد سرمایه داران به سرمایه گذاری در این بخش دوباره جلب شود و این اعتماد سلب شده، بازگردد. در همین راستا دغدغه وزیر هم این است که روابط عمومی ها کاری کنند که کشاورزی و منابع طبیعی جزو موضوعات اصلی جامعه شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هنرمندان خود باید درگیر موضوعات بخش کشاورزی شوند و فیلم بسازند نه اینکه از روی سفارش ما فیلم تهیه کنند. در حقیقت ما باید تنها ناظر باشیم. ما باید به سمتی برویم که شبکه  های رادیو و تلویزیونی همان گونه که برنامه هنری، سینمایی، اقتصادی و … دارند برنامه ای خاص بخش کشاورزی نیز داشته باشند. باید کاری کنیم که کشاورزی و مشکلات آن جزو دغدغه های جامعه شود.

وی افزود: صندوق های غیردولتی به عنوان متولی بخش کشاورزی باید بیش از ۵۰ درصد از هزینه و زمان خود را صرف معرفی و کارکردهای این صندوق ها کنند تا این بخش خصوصی باشد که تصمیم گیر سیاست های کلان کشاورزی منطقه خود شود.

 رمضان نژاد بابیان ظرفیت های مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش ارتباط با رسانه های عمومی و ملی گفت: ارتباط خوبی با سازمان صدا وسیما برقرار شده و ظرفیت انعکاس فعالیت های بخش کشاورزی را از طریق شبکه های داخلی و برون مرزی ایجاد کرده ایم که میتوان از این ظرفیت برای معرفی فعالیت های اثر بخش صندوق های غیر دولتی استفاده کرد تا ماموریت و ظرفیت صندوق های غیردولتی بیش از پیش به کشاورزان و مخاطبان معرفی شود.

در پایان قرار شد بین شرکت مادر تخصصی و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی تفاهم نامه ای تهیه شود که به وسیله آن روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت های خود را در اختیار صندوق های غیردولتی قرار دهد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *