پرداخت بیش از ۵ میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق جاجرم برای تهیه نهاده¬های کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان جاجرم اظهار داشت: بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات به صورت نهاده های کشاورزی توسط صندوق شهرستان جاجرم طی مدت  10 ماه پس از تاسیس پرداخت شده است.

 

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی،علی حسن زاده، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان جاجرم اظهار داشت: طرح توسعه کشت گیاهان روغنی (کلزا) با حمایت مالی صندوق شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در سطح۳۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جاجرم و در مدت دو ماه اجرا شد.

وی افزود: با توجه اهتمام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای اجرای سیاستهای وزارت ­خانه برای توسعه کشت گیاهان صنعتی و در راستای خدمات حمایتی صندوق از کشاورزان، رقم مناسب از بذر کلزا به میزان ۱/۵ تن و کودهای شمیایی مورد نیاز این محصول طبق فرمول کودی توصیه شده کارشناسان، در مجموع به میزان ۶۰ تن توسط عاملان منتخب در اختیار کشاورزان قرار گرفت. با ورود صندوق و پرداخت ۱۴۰ فقره تسهیلات در این زمینه سطح زیرکشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش یافت.

حسن زاده تصریح کرد: در مدت کمتر از ده ماه از ابتدای تاسیس این صندوق با اجرای مدل ارائه خدمت تامین نهاده۲۳۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه با مبلغی بالغ بر چهار میلیارد و پانصدو پنجاه میلیون ریال پرداخت شده است که با توجه به زمان مناسب و دریافت سریع تسهیلات موجب رضایت­مندی سهامداران را فراهم کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: تاکنون در قالب مدل های ارائه خدمت اجرا شده در صندوق بیش از ۳۲۰ تن نهاده­های کشاورزی از جمله بذر، انواع کودهای شیمیایی، خوراک دام و ماهی و… توسط عاملان توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *