پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به زراعت و باغبانی در بهبهان

 

وی افزود در مدت زمان کوتاهی  این صندوق مبلغ ۳۵ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال به ۶۳۲ نفر پرداخت کرد که حداقل سهام تعلق گرفته به بهره برداران ۱۰۰۰سهم و حداکثر ۷۰۰۰سهم است.

دیده بان تصریح کرد: صندوق بهبهان توانسته در مدت زمان کوتاهی یک اعتماد راسخ را در بین بهره برداران بخش کشاورزی به وجود آورد و این اعتماد تا جایی است که بهره برداران مطمئن هستند، در مدت زمان کم تسهیلات پرداخت می شود و صندوق نیز اعتقاد دارد که سر موقع بهره برداران تسهیلات دریافتی را پرداخت می کنند و تاکنون صندوق بهبهان شاهد این مهم بوده تا جایی که هیچ گونه تسهیلات معوقه ای در صندوق وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان نوع بهره برداری در صندوق بهبهان را شامل ۷۶% روستا، ۷/۱۹% مستقل و ۳/۴% تشکل معرفی کرد و گفت:  این صندوق دارای زیربخش‌هایی همچون زراعت و باغبانی، دام و طیور،  تشکل های فعال بخش کشاورزی و … است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۰۰ ریال تسهیلات معادل ۴۵% کل تسهیلات اعطایی به زیر بخش زراعت و باغبانی اختصاص داده شده است، گفت: به زیربخش دام و طیور هم مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۰۰ ریال معادل ۴۵% کل تسهیلات و به زیربخش تشکل های فعال بخش کشاورزی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۴۲۲هزار و ۴۰۰ ریال معادل ۱۰ درصد کل تسهیلات اختصاص یافته است.

دیده بان افزود: از زمان ثبت صندوق تاکنون تعداد ۵ مجمع برگزار شده که چهار مجمع آن عادی و یک مجمع آن فوق العاده بوده است. همچنین صورتهای مالی صندوق بهبهان توسط شرکت حسابرسی مورد بررسی قرار گرفته و توسط مدیر امور مالی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مورد تایید قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان مهمترین برنامه اعضا هیات مدیره صندوق شهرستان بهبهان را با عنایت به استقبال کشاورزان از پیدایش رخداد صندوق و تقاضای روز افزون خرید سهام از سوی بهره برداران پاسخگو بودن بیشتر نسبت به تقاضاهای بهره برداران جدید عنوان کرد و گفت: هیات مدیره افزایش سرمایه را در اولویت کارهای خود قرار داده است. بنابراین مسئولان و فعالان بخش کشاورزی در کشور ضرورت دارد تلاش کنند با افزایش سرمایه صندوق، بستر فراگیر شدن و افزایش پوشش چتر حمایتی به سایر کشاورزان را فراهم آورند.

وی افزود: آمارهای مقایسه ای حکایت دارد که معوقات بانک ها چند هزار میلیارد تومان گزارش شده در حالی که معوقات و ریزش تسهیلات صندوق های کشور تقریبا صفر است که این توفیق تصادفی به دست نیامده بلکه در پرتو فضای صمیمی و اعتماد متقابل  بین سهامداران و مدیران و نظارت دو هدایت خوب صندوق مادر تخصصی به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *