وزارت جهاد کشاورزی «تندیس زرین» سرآمدان روابط عمومی های ایران را دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، در چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های ایران که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از استادان و کارشناسان روابط عمومی های کشور در مرکز همایش سازمان اسناد و کتابخانه ملی   در روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه امسال برگزار شد، از ۳۶سرآمد روابط عمومی های ایران شامل ۲۹روابط عمومی و ۷مدیر ارشد روابط عمومی وزارتخانه ها، سازمان دولتی و مراکز و بخش های خصوصی کشور معرفی و تجلیل شد.

دکتر «آبی بل سانچر دی والتر» رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در پیامی انتشار جهانی مدل سرآمدی روابط عمومی را خواستار شد.

در بخشی از این پیام آمده است: برای من جالب توجه است در جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از چارچوب مدل تعالی سازمانی EFQM و دانش انباشته صاحبنظران روابط عمومی در سطح جهان، مدلی به نام «سرآمدی روابط عمومی» ارائه شده است.

سانچر دی والتر افزود: این مدل دارای ۹ معیار بنیادین و ۸۱ معیار فرعی است و با استفاده از آن می توان کیفیت عملکردی، ساختاری، توانمندی های فنی، انسانی، مادی و لجستیکی آن را با یک عدد مشخص که نمایانگر وضعیت کلی روابط عمومی در یک سازمان است را مشخص کرد.

در چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های ایران، محمدمهدی فرقانی، رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز در سخنانی با اشاره به چالش هایی که امروزه روابط عمومی ها با آنها روبرو هستند،تصریح کرد: امروز در یک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم که صدها و هزاران شبکه ارتباطی همزمان فعالیت داشته و سخنان مخالفان و موافقان را منعکس می کنند لذا روابط عمومی ها باید با رصد رسانه ها در جریان ریز اخبار روز بوده و بتوانند به موقع پاسخگو و موارد را اطلاع رسانی کنند.

به گفته وی اگر چه روابط عمومی ها باید در درون سازمان ها نیز پاسخگوی مدیران خود باشند ولی اگر یک رصدگر خوب تحولات در برون سازمان باشند به مراتب یک روابط عمومی قوی و یک گام به جلو خواهند بود.

استاد دانشکده علوم ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی امروز شغل و حرفه ای سخت و وظیفه و رسالت آنها سنگین است لذا روابط عمومی ها باید با دید آسیب شناسی وارد عمل شده و بتوانند نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل و گام های موثری در جهت اهداف سازمان و برون سازمانی بردارند.

در چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های ایران، دبیر این همایش نیز در سخنانی، روابط عمومی سرآمد را دارای زیرساخت های لازم از جمله سطح سازمانی مناسب، منابع انسانی، فیزیکی مالی و لجستیکی کافی، عملکرد برتر و نتایج مطمئن برای همه سطوح مخاطبان از جمله همکاران، سازمان و جامعه دانست و تصریح کرد: تقارن، نوگرایی، نتیجه گرایی، مخاطب محوری، راهبرد محوری، فرآیند گرایی، عملکرد اخلاقی و میل به ترقی و بهبود دائمی از جمله ویژگی های روابط عمومی سرآمد است.

هوشمند سفیدی همچنین توسعه سطح انگیزش دست اندرکاران روابط عمومی، آموزش آنان و اصلاح نظام حقوق و دستمزد، پرداخت حق تخصص و تصویب سخت و زیان آور بودن شغل مدیریت روابط عمومی در همین راستا، شایان توجه عنوان کرد.

در چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های ایران،کارگاه های آموزشی با عنوان های «رهبری و مدیریت در روابط عمومی سرآمد»، «فرآیندگرایی در روابط عمومی سرآمد»، «تعیین نتایج در روابط عمومی سرآمد» نیز برگزار شد.

همچنین در این مراسم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک شهر و بانک کشاورزی به عنوان حامیان چهارمین دوره سرآمدان روابط عمومی های کشور تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *