معافیت مالیات بردرآمد صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در راستای ایجاد ظرفیت های قانونی جدید برای بهبود روند توسعه کمی و کیفی صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و در جهت ایفای نقش مؤثر و کارآمدتر در تأمین نیارهای مالی، اعتباری و سرمایه گذاری تولیدکنندگان بخش کشاورزی و در آستانه ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری و اهتمام جدی دولت برای تحقق این امر مهم، « قانون اصلاح مالیتهای مستقیم » تصویب شد.

« قانون اصلاح مالیتهای مستقیم » که به تصویب مجلس شورای اسلامی، به تأیید شورای نگهبان رسید، از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، شرایط معافیت مالیات بر عملکرد مالی و قابل قبول شدن سود و کارمزد پرداختی از سوی تسهیلات گیرندگان به صندوقهای غیردولتی فراهم شد.

این قانون که در جلسه ۳۱ تیرماه ۹۴ به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۷ مردادماه ۹۴ از سوی شورای نگهبان به تأیید رسید، در تاریخ ۲۷ مرداد امسال از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است، شرایط معافیت مالیات بر ۱۰۰ درصد درآمد صندوق های غیردولتی فراهم شد.

گفتنی است؛ در ماده ۱۳۳« قانون اصلاح مالیتهای مستقیم » آمده است؛ «صد درصد درآمد صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، شرکت‌های تعاونی  روستایی، عشایری‌، کشاورزی‌، صیادان‌، کارگری‌، کارمندی‌، دانشجویان و دانش‌آموزان  و اتحادیه‌های آنها از مالیات معاف است‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *