فلسفه وجودی صندوق، تسهیل گری در بخش کشاورزی است

وی در این همایش با بیان اینکه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی دارای چارچوب ها قانونی و همچنین از امکانات و ظرفیت های خاصی برخوردار هستند، گفت: ابعاد وجودی این صندوق ها در کنار یکدیگر نیازمند توجه است.

رضوی اردکانی نقش سرمایه در بخش کشاورزی را تنها حداکثر هشت درصد از کار دانست و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی بدون سرمایه و به سادگی رفع می شود، افزود: سرمایه ما در حقیقت کشاورزان است و اینکه عده ای تنها اتکا و امیدشان صندوق حمایت از بخش کشاورزی باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه، سرمایه صندوق حمایتی از توسعه بخش کشاورزی تنها منابع مالی و پول نیست، اعتبار را از دیگر سرمایه های این صندوق برشمرد و با بیان اینکه، کار کشاورز نباید به هیج وجه با کار دولت گره بخورد، گفت: بسیاری از افراد به شرکت مراجعه می کنند که اگر شما به عنوان شرکت مادر یک صندوق را معرفی کنید ما حاضریم اجناس در اختیار آن صندوق قرار دهیم.

سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تا پایان سال افزایش می یابد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سرمایه صندوق های توسعه بخش کشاورزی استان ها تا پایان سال جاری افزایش می یابد.

رضوی ارداکانی در ادامه اظهار کرد: اگر صندوق های توسعه بخش کشاورزی حداقل به میران ۱۰ برابر موجودی خود گردش مالی نداشته باشند در واقع هیچ کاری صورت نداده اند.

وی افزود: تشکیل صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولید کنندگان وسرمایه آنان در کنار کمک دولت (شرکت مادر تخصصی) به عنوان زیر ساخت با ماهیت وکارکرد موسسات مالی- اعتباری از جمله گامهای تقویت سرمایه اجتماعی به شمار می رود.

 رضوی اردکانی با اشاره به استقبال کشاورزان از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی یادآور شد: سهم دولت در صندوق توسعه بخش کشاورزی تنها ۴۹ درصد است و مابقی آن توسط کشاورزان و اعضای صندوق تامین می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی همچنین موجودی این صندوق را بالغ بر۷۸۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: هم اکنون تمامی مراکز استان ها کشور دارای این صندوق ها هستند.

رضوی اردکانی همچنین با تاکید بر همکاری مشترک صندوق توسعه بخش کشاورزی و استانداری ها با هدف افزایش سرمایه صندوق افزود: افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی و همچنین تعداد اعضای این صندوق از اولویت های مهم صندوق توسعه کشاورزی است.

گفتنی است، دومین گردهمایی یک روزه اعضاء هیات مدیره، بازرسان و مدیران عامل صندوق های حمایتی از توسعه بخش کشاورزی استان تهران روز سه شنبه با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و همچنین روسای شهرستانی این صندوق در استان تهران به منظور بیان دیدگاه ها، پیشنهادها و مشکلات برگزار شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *