طرح تاسیس صندوق شهرستان ری بازنگری می شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ این جلسه با حضور سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، علیرضا اشرفی و ابوالقاسم شمس، اعضای هیات مدیره، داریوش اعرابی، مدیر امور نمایندگان و مجامع، فضل خرم، معاون مدیریت برنامه ریزی و تجهیز منابع و علیرضا رئیسی، رئیس اداره امور نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و شاه ولایتی، مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، داریوش جوادی، رئیس هیات مدیره و نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق ری، خسرو کلهر، حمیدافشار، علی اکبر اکبری، اعضای هیات مدیره و نصراله یاراحمدی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری تشکیل شد.

 

سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود:افزایس سرمایه را باید در چارچوب طرح بازنگری تاسیس انجام دهیم. قسمتی از افزایش سرمایه دست ماست و بخش دیگر از محل ماده ۱۲ است که صندوق ری باید پیگیری کند تامابقی سرمایه را از آنجا تامین کنیم. مشکلات و راه حل های مربوط به افزایش سرمایه در جلسات هیات مدیره مورد بحث و بررسی قرار گیرد.  

 

رضوی اردکانی اظهار داشت:  سرمایه صندوق ۵/۱ میلیارد نیست، سرمایه صندوق مردم هستند.  سرمایه صندوق عظیم تر از این حرفها است. سرمایه صندوق نزد دیگران است ولی می تواند سرمایه و اعتبار صندوق باشد، صندوق ری باید از اعتبار خود استفاده کند. من بر این باور هستم که اعتبار صندوق شهرستان ری ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:  صندوق یک جایگاه و یک ظرفیت است که من خواهش می کنم روی آن بیشتر کار کنید. مدل ارائه خدمت برای صندوق شهرستانی ارسال شده است که خواهش می کنم بروی آن کار کنید و دعوت کنید که بیائیم در خدمت شما و برروی مدل ارائه خدمت کار کنیم.

 

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی:

 

باید اتاق فکر در صندوق تشکیل شود

 

در ادامه علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ابتدای گزارشی از وضعیت عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری بیان کرد و گفت: باید اتاق فکر در صندوق تشکیل شود. همچنین طرح تاسیس با توجه به نیازهای شهرستان باید بازنگری شود.

 

 وی افزود: صندوق شهرستان ری با توجه به پتانسیل های شهرستان در جایگاه خودش قرار ندارد. از طرفی باید بازپرداخت تسهیلات براساس دوره تولید انجام شود. همچنین امیدواریم که امسال سازمان جهاد کشاورزی موضوع عاملیت های دولتی را به صندوق های شهرستانی واگذار کند.

 

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی:

 

باید از ظرفیتها و پتانسیل های موجود حداکثر استفاده کرد

 

ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی هم گفت: ظرفیتهای شهرستان زیاد و سرمایه صندوق کم است و راه حلی برای رفع این موضوع باید اندیشید.باید از ظرفیتها و پتانسیل های موجود حداکثر استفاده کرد. شیوه سهامداری و معیارهایی که برای تخصیص و خرید سهام از طرف سهامداران هست باید در طرح تاسیس صندوقهای شهرستانی اصلاح شود.

 

وی افزود: تعامل ۳ جانبه با همکاری شرکت مادر بین سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی و شرکت مادر انجام پذیرد. اگر طرح تاسیس با نظر شما اصلاح شود بروی عملیات اجرایی تاثیر دارد. همچنین صندوق می تواند از ظرفیتها و پتانسیل های شهرستانی استفاده کند.

 

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی تصریح کرد: صندوق از ظرفیت فرمانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کند. مدل ارائه خدمت را اصلاح کنید و پیشنهادات خود را در خصوص مدل ارائه خدمت شهرستان برای شرکت مادر ارسال نمائید.

 

داریوش اعرابی، مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت مادر تخصصی گفت: باید اتاق فکر در کنار جلسات هیئت مدیره تشکیل شود. همچنین پیشنهادات ارزنده و کاربردی خود را در گزارشات نماینده ارائه دهید. از طرفی هیات مدیره می بایست تعامل مناسبی با سهامداران در زیر بخشهای مختلف داشته باشد.  

 

وی افزود: کمیته های تخصصی در هیات مدیره ایجاد و بررسی آئین نامه های جاری در این کمیته ها انجام شود.هیات مدیره باید از عملکرد خود و صندوق ارزیابی داشته باشند.

 

شاه ولایتی، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تولید شهرستان ری ۱/۱ میلیون تن است و ارزش تولیدات ۳۰۰/۱ میلیارد تومان است. همچنین شهرستان ری از نظر میزان و حجم تولید مقام اول و از نظر ارزش تولیدات رتبه چهارم را در استان دارد.

 

وی افزود: میزان افزایش سرمایه می بایست با تورم بخش هماهنگ باشد. درخصوص عاملیت آبیاری تحت فشار موضوع مهم توانایی نظارت و عملیات توزیع است که اگر صندوقهای شهرستانی این توان را در خود می بینند با ما مکاتبه کنند ما هم استقبال می کنیم.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری:

 

تاکنون صندوق ری هیچ معوقه ای نداشته است

 

نصراله یاراحمدی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری گفت: طرح تاسیس صندوق ۶۰۰/۶ میلیارد تومان بوده است.  اما صندوق با ۴۰۰/۱ میلیارد تومان کار خود را شروع کرد و تاکنون صندوق هیچ معوقه ای نداشته است.

 

وی افزود: تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشارکتی برای خرید علوفه از سوی صندوق پرداخت شده است. همچنین ۱۹فقره تسهیلات به مبلغ ۷۹۵ میلیون تومان وام مضاربه پرداخت شده است.

 

رئیس هیات مدیره صندوق شهرستان ری:

 

آبیاری تحت فشار و عاملیت های دیگر باید در اختیار صندوق های شهرستانی قرار گیرد

 

داریوش جوادی، رئیس هیات مدیره و نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری گفت: سرمایه صندوق پاسخگوی هزینه های تولید در شهرستان نیست. مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش تولیدات شهرستان است و سرمایه صندوق پائین است. نگاه شرکت مادر نگاه توسعه ای است و با سرمایه موجود نمی شود به توسعه رسید. ما ۳۰۰۰ نفر در شهرستان بهره بردار داریم. اما به علت پائین بودن سقف و کف سرمایه سهامداران رغبت و انگیزه برای مشارکت در صندوق ندارند.

 

وی افزود: تقاضا داریم تا سقف و کف سرمایه برداشته شود. همچنین تناسب سرمایه زیربخش ها براساس نیاز و درخواست سهامداران باشد. چرا که سهامداران متقاضی برداشتن سقف سرمایه و افزایش آن هستند و چنانچه با وضعیت فعلی شاید در سال جاری صندوق شهرستان ری زیان ده شود.

جوادی گفت: پیشنهاد داریم آبیاری تحت فشار و عاملیت های دیگر در اختیار صندوق های شهرستانی قرار گیرد و به صندوق های شهرستانی بها داده شود تا هم برای مدیران صندوق و هم برای سهامداران ایجاد انگیزه شود. همچنین پیشنهاد هیات مدیره این است که سقف سرمایه افراد حقیقی از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد.            

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *