صندوق منابع طبیعی اصفهان موجب افزایش امید در ساماندهی منابع طبیعی ‏

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ خداکرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت ازتوسعه منابع طبیعی استان اصفهان، مدیرکل و معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان حضور یافت و اظهار داشت: با توانمندسازی مردم و ایجاد هم افزایی قادر خواهیم بود، کارهای بزرگی را شکل دهیم. همانگونه که در آموزه های دینی تأکید شده دست خدا با جماعت است، وحدت و همبستگی و همدلی میوه این درخت را پربرکت خواهد نمود .

وی از مشارکت به عنوان حلقه مفقوده بین دولت و بهره برداران یاد کرد و افزود: در کشور ایران که دارای عرصه های فراوان طبیعی است، نباید بیکار و فقیر داشته باشیم. شرکت های تعاونی از هر امکانی از قبیل گیاهان دارویی و گردشگری استفاده کنند و در این گذر به فعالیت اقتصادی مؤثر و اثربخش بپردازند .

همچنین اکبر روانفر، رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان، سرمایه صندوق را  ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تجمیع و تقویت سرمایه و سرمایه گذاری به منظور افزایش بهره وری در بخش های متنوع منابع طبیعی و حمایت از بهره برداران و ارتقا ء منزلت اجتماعی و اقتصادی آنان از مهمترین اهداف صندوق است.

وی افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴% برای تأمین نهاده های مورد نیاز اعضاء و خرید محصولات فرعی پرداخت شده است .

گفتنی است، در ادامه سه تن از اعضاء هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان به طرح مشکلات صندوق پرداختند که رییس سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری کشور ،اظهار داشتند مساعدتهای ممکن برای حل آنها بعمل  می آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *