صندوق خراسان جنوبی رتبه دوم از نظر سرمایه در میان صندوق ها را داراست

به گزارش روابط عمومیو امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، مـدیر عامل  و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بـخش کشاورزی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت : ۵۱ درصد سرمایه این صندوق ها متعلق به مردم و بقیه سرمایه دولت است.

رضوی اردکانی افزود: تسهیلات صندوق های توسعه بخش کشاورزی با نرخ ۴ درصد به کشاورزان متقاضی داده می شود.

وی گفت : ۱۰ صندوق زنان در بخش کشاورزی کشور بـا هدف تأمین سرمایه توسعه بـخش کشاورزی راه اندزی شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی، تهران و سمنان استان هایی هستند که در همه شهرستان های آن ها صندوق توسعه کشاورزی فعال است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه خراسان جنوبی به نسبت سهم تولید در این زمینه دومین استان کشور است، گفت: هم اکنون بیش از۴۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی برای حمایت از این بخش وجود دارد.

وی افزود: از ۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور در یک سال گذشته ، یک میلیارد و۳۰۰ میلیـون تومان ویژه خراسان جنوبی است.

هاشم ولی پورمطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: این رتبه ای به گونه ای که این صندوق از نظر تناسب سرمایه، تنها یک درصد سهم تولید در بخش کشاورزی را در کشور داراست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی، ۵ درصد سرمایه کل صندوق های توسعه بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در این زمینه خراسان جنوبی در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در زمینه راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ها در رتبه برتر قرار دارد، گفت: در حال حاضر صندوق توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ها تنها در سه استان تهران،  سمنان و خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی سهم بسزایی در افزایش سرمایه استان در تولید بخش کشاورزی دارند، افزود: در خراسان جنوبی در یک هکتار سطح زیر زرشک، حدود یک هزار و ۲۱۵ کیلوگرم زرشک برداشت می شود که این میزان حدود ۱۱ میلیون تومان به فروش می رسد، این درحالیست که یک هکتار زرشک، تنها به ۵ هزار متر مکعب آب نیاز دارد اما در تولید چغندرقند که سایر استان ها کشت می کنند، از یک هکتار کشت چغندرقند که به حدود ۱۴ هزار مترمکعب آب نیاز دارد، تنها ۶ میلیون تومان عاید کشاورز می شود.

ولی پورمطلق با بیان اینکه کشاورزی یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی خراسان جنوبی است، گفت: ۲۳ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان، مربوط به بخش کشاورزی است.

وی فعالیت مسئولان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان ها را در توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم دانست و افزود: جهاد کشاورزی ناظر به کشاورز نیست که برای او مشکل ساز باشد بلکه ناظر بر مدیریت بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به کشاورزی پایدار در خراسان جنوبی باید فرایندسازی انجام شود، ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح و استفاده از خرد جمعی و همدلی می توانیم به اهداف سازمان نزدیک شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی استان، باید جلسات کاربردی ماهانه ای با مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه سیاست های کاری مدیران جهاد در شهرستان ها باید حمایت و توسعه بخش کشاورزی باشد، گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی باید طوری برنامه ریزی کند که میزان اعتباری که به کشاورزان می دهد، برگشت هم داشته باشد.

ولی پور مطلق با اشاره به فعالیت دو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ویژه بانوان در استان، خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی در حال حاضر ۱۰۷ عضو دارد.

گفتنی است در این جلسه، سید عبدالکریم رضوی اردکانی،مدیرعامل و رئیس هیات مدیره، ابوالقاسم شمس و علیرضا اشرفی عضو هیات مدیره ، رحیم نظری گوران، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری و داریوش اعرابی مدیر امور نمایندگان و مجامع و مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *