صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با حضور سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره و علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، محمد ولی روزبهان، رئیس سازمان چای کشور،روسای ادارات چای ۱۰ شهرستان چای خیز استان‌های گیلان و مازندران، ۱۳ کارخانه چایسازی و ۲۵ هزار و ۴۱۴ چایکار با سرمایه اولیه ۸۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

محمد ولی روزبهان، رئیس سازمان چای کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه وهمچنین تقدیر و تشکر از مشارکت تولیدکنندگان چای از این مجمع عمومی گفت: امروز یک نقطه عطفی در راستای حمایت های دولت تدبیر وامید با تشکیل این صندوق از صنعت چای کشور به وجود آمده است.

روزبهان ادامه داد: باتلاش و کوششی که همه دلسوزان و خدمتگزاران داشتند، امروز شاهد برگزاری  نخستین مجمع عمومی موسس این صندوق با حمایت و استقبال بسیار گسترده کشاورزان چایکار وکارخانه داران در یک انتخابات باشکوه هستیم .

رئیس سازمان چای کشور افزود: از دیگر برنامه های جدی دولت تدبیر و امید حمایت از محصولات کشاورزی  خصوصا از صنعت چای است که از محصولات استراتژیک استان های گیلان و مازندران است.

روزبهان خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این صندوق حمایت از دست اندرکاران صنعت چای کشور و پرداخت تسهیلات  با بهره بسیار کم است که یکی از مشکلات سال های اخیر تولیدکنندگان چای بود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: درشرایط فعلی این صندوق با سرمایه ۲۳میلیارد تومانی در حال تاسیس است  که در مرحله اول ۸/۶میلیارد تومان آن تامین شده و به حساب این صندوق واریز گردیده است و پیش بینی می شود در سال های بعد تا سقف ۲۰۰میلیاردتومان افزایش یابد.

وی اظهارامیدواری کرد: انشاءا…با توسعه فعالیت های این صندوق شاهد شکوفایی روز به روز صنعت چای کشور باشیم و روزی فرا برسد که نه فقط نیاز داخل کشور تامین شود و حتی به سمت خودکفایی هم پیش برویم و زمینه صادرات چای به سایر کشور ها نیز فراهم آید.

رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: تنها چایی که در جهان عاری از هرگونه سموم و ارگانیک تولید می شود چای ایرانی است و از همین روبرند چای ایران باید نقش خویش را در سطح ملی و بین المللی به خوبی ایفاءنماید.

در ادامه علیرضا اشرفی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی درباره فلسفه تشکیل صندوق ها، وظایف آنها و ظرفیت های آنان سخن گفت.

با انتخاب رئیس، ناظر و منشی جلسه، روند انتخاب اعضاء هیئت مدیره آغاز شد و با کاندید شدن تعدادی از سهامداران برای عضویت در هیئت مدیره و بازرس جلسه ادامه یافت و پس از پایان رای گیری و شمارش آراء ۴ تن از افراد حائز اکثریت آراء به عنوان اعضاء اصلی و دو نفر بعدی به عنوان اعضاء علی البدل و همچنین یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر نیز به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است، میزان سهام دولت (شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) در صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور ۴۹ درصد سهام و چایکاران و کارخانجات ۵۱ درصد است. 

در ادامه اساسنامه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و آیین نامه انتخاب هیت مدیره و مدیرعامل تصویب شد و اعضای هیات مدیره، بارزس و رئیس هیات مدیره مشخص شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *