صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ورامین تاسیس شد

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ورامین از روز شنبه  19 اسفندماه با سرمایه دو میلیارد ریالی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی، در مراسم آغاز به کار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ورامین که روز شنبه در محل فرهنگسرای رازی این شهرستان برگزار شد، اعضای هیات مدیره این صندوق و بازرس انتخاب شدند.

در این جلسه که با حضور علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره و داریوش اعرابی؛ مدیر امور نمایندگان و مجامع و منصور بنیاب؛ سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، یاسینی؛ معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامین، محمد حسین تاجیک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین، ابراهیم کماوند و سید یوسف هاشمی؛ مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان تهران و جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان برگزار شد، همچنین اساسنامه این صندوق به تصویب رسید.

محمد حسین تاجیک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامینگفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ورامین با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان با حضور ۵ هزار تن بهره بردار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از پنج هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان ورامین فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۳۸ نفر عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شده اند.

تاجیک گفت: صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی یک صندوق سهامی خاص دارای ساختاری غیردولتی است که با تعامل تنگاتنگ با بخش دولتی به عنوان ابزاری مهم در کارکردهای اقتصادی و روان سازی ارائه تسهیلات و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در این صندوق ۴۹ درصد سهم دولت و ۵۱ درصد سهم تولیدکنندگان عضو است و می‌تواند با وجود تشکل های توانمند و تولیدکنندگان برتر و نیز همیاری و همدلی نماینده بخش دولتی و برنامه های کوتاه و بلند مدت بتواند به خوبی در بخش کشاورزی ایفای نقش کنند.

تاجیک گفت: حمایت از کشاورزان به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به صنعت کشاورزی و رفع دغدغه های کشاورزی و استفاده از فناوری های جدید در این صنعت می تواند ما را در رسیدن به محصولات بیشتر و با کیفیت تر کمک کند.

یاسینی؛ معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامیننیز گفت: یکی از مهم ترین محورهای توسعه تامین منابع مالی است که اگر به جا و به موقع نتوانیم تهیه کنیم، مشکل ساز می شود.

وی افزود: اهمیت این صندوق در شهرستان ورامین با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی است، چندین برابر است. ما در یک برنامه ۵ ساله در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهر پیش بینی کرده ایم. تقریبا حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز برای کشاورزی در نظر گرفته شده است. همچنین در حدود ۲۰ درصد کل اعتبارات شهرستان نیز به بخش کشاورزی اختصاص داده ایم.

به گفته وی، با توجه به نهضت توسعه کشاورزی توسط رئیس جمهور و تاکید وی، این حوزه در حال پیشرفت است.

ابراهیم کمالوند؛ معاون برنامه ریز جهاد کشاورزی استان تهراننیز گفت: بخش کشاورزی از بخش های مهم اقتصاد کشور است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. همیشه مطالعات زیادی درباره کشاورزی صورت پذیرفته است که مهم ترین چالش آن بحث سرمایه و تعامل درون بخشی است.

وی افزود: یکی از ویژگی های این صندوق توسعه ای بودن آن است که تعامل دورنی را می طلبد که آن را از یک صندوق قرض الحسنه متمایز می کند.

کمالوند تصریح کرد: قرار است در این صندوق با تعامل و همدلی، سهامداران با یکدیگر همراه شوند تا مشکلات بخش کشاوری در این شهرستان مرتفع شود و با روح اعتمادی که ایجاد خواهد شد یک شبکه منسجم و یکدل برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان ایجاد شود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های صندوق ها اشاره کرد و گفت: لیزینگ، تضمین وثایق، بیمه گذاری و… از ظرفیت های مهم صندوق است.

علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزیهم در این جلسه گفت: این صندوق شصت و هشتمین صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور و بیستمین صندوق شهرستانی است که  در حال تاسیس است.

وی افزود: باید بومی سازی درصندوق ها صورت بگیرد تا متناسب با ظرفیت های شهرستان ورامین اعتبارها توزیع شود.

به گفته اشرفی، قرار است کارها به دست خود بهره برداران سپرده شود تا کارها به خوبی پیش رود و سرمایه صندوق نیز افزایش یابد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *