صندوق بوشهر پیشرو در تولید میگوی پرورشی در کشور

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ ماندنی زنگویی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید میگو پرورشی از اولویت های استان است، دومین محصول استراتژیک استان خرما و سومین، بخش صیفی‌جات است به طور مشخص محصول گوجه فرنگی خارج از فصل مورد توجه است.

وی افزود: بوشهر در تولید میگو پرورشی در کشور اول است. چراکه سالانه حدود هزار تن میگو پرورشی این استان تولید و پرورش می یابد به غیر میگوهای صید شده در دریای خلیج فارس. همچنین سالانه حدود ۱۴ هزار و پانصد تن محصول خرما و  حدود هفتصد هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان تولید می شود.

زنگویی با اشاره به چالش های تولید این سه بخش گفت: مشکل این سه بخش بحث فروش در چرخه بازار است. به طور مثال بحث صادرات میگو در سال قبل چالش داریم که روی آن کار می کنیم. همچنین روی چرخه فروش و صادرات هر سه محصول کار می کنیم تا کمک کنیم این صادرات بهتر شکل بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال در این قضیه بهتر کار خواهیم کرد و این محصولات بیشتر از گذشته به بازارهای هدف معرفی خواهند شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر  درباره مدل ارائه خدمت در این صندوق گفت: ما هم اکنون طبق مدل تعریف شده گذشته فعالیت می کنیم و سعی می کنیم که منابعی را برای فعالیت های اثربخش در اختیار بگیریم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *