ساختار صندوق های غیردولتی، ساختار توسعه ای و مترقی است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گردهمایی اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی و نمایندگان شرکت مادر تخصصی، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان که صبح روز چهارشنبه ۲۸ مردادماه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد، گفت: ما در هیچ جا چنین ساختاری که هم دولت و هم مردم در کنار هم مشارکت داشته باشند،  نداریم و این ساختار بسیار مترقی است. تنها ساختاری که به دنبال نفع شخصی نیست، ساختار صندوق هاست. بنابراین ما باید از این ساختار مترقی خوب استفاده کنیم.

وی افزود: ما نباید به دنبال جایی باشیم که مشکلات ما را حل کند اگر کمبودی است از خود ماست. صندوق ها متعلق به مردم است و دولت هدایتگر و سیاستگذار است. در ابتدای تشکیل صندوق ها ضرورت ایجاب می کرد که ارائه خدمات در قالب ارائه تسهیلات باشد. اما هم اکنون سرمایه صندوق پول نیست بلکه سهامداران و سرمایه اجتماعی( مردم ) است.

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه مدل ارائه خدمت باید در استان سمنانی بومی شود، تصریح کرد: از ۲۴ مصوبه سال گذشته یکسری از مصوبات عملیاتی شده است و تعدادی هم در حال انجام است. شبکه ارتباطی در حال پیگیری است. مبحث آموزش و دوره های آموزشی برای امسال آماده شده است.

تشکیل اتاق فکر در صندوق های شهرستانی استان سمنان

وی خواستار تشکیل اتاق فکر را در صندوقها شد و گفت: ما برای تشکیل صندوق جدید پول نداریم ولی برای افزایش سرمایه مشارکت می کنیم. طرح ایجاد نمایندگی در شهرستان های دامغان و شاهرود با هماهنگی آقای صباغی عملیاتی می شود. همچنین باید کارگروه رشد و توسعه صندوق را کلید بزنند و نقش  ها و وظایف اعضاء مشخص شود.

ضرورت تبیین و بازنگری جایگاه صندوق های غیردولتی دراستان سمنان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به تفاهمنامه با استانداری و فرمانداری گفت: فروش املاک و اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی براساس ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد باید پیگیری شود. همچنین باید برای پیش بینی جایگاه صندوق های استان و شهرستانی استان سمنان در برنامه ششم جلساتی با سازمان مدیریت استان برگزار شود.

نماینده و ناظر هماهنگ کننده صندوق های غیردولتی استان سمنان:

پرداخت ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق های غیردولتی استان سمنان

در ادامه علی نقی حیدریان، نماینده و ناظر هماهنگ کننده صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرخه آخرین صندوقی است که در دست اقدام برای تاسیس است.

وی افزود: در سال ۹۳ مبلغ ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق های غیردولتی استان سمنان پرداخت شده است. همچنین باید یک شبکه ارتباطی بین صندوق استانی و شهرستانی انجام شود و این شبیه یک حلقه مفقوده است و در سال گذشته این موضوع نیز مطرح شده است و در حال حاضر نیاز به یک طرح مدون و جامع است.

حیدریان تصریح کرد: بودجه به دست آمده از طریق ماده ۱۲ جوابگوی تجهیز منابع صندوق به تنهایی نمی توان باشد، بنابراین در برنامه ششم در برنامه بودجه باید این موضوع پیش بینی شود.

شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی هم گفت: تغییر شیوه ارائه خدمت در صندوقهای شهرستانی ضرورت دارد. مدل ارائه خدمت باید مبتنی بر تکمیل زنجیره تولید در شهرستان است.

قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی:

۵۲ میلیارد تومان مجموع سرمایه صندوق های شهرستانی استان سمنان

عوض علیزاده مقدم؛ قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی نیز به اهداف تشکیل صندوقهای شهرستانی استان سمنان اشاره و اظهار داشت: در ۲ سال گذشته فضای اعتماد و اطمینان خوبی ایجاد شده است و دوره ثبات را به خوبی عبور کردیم و باید به توسعه و افق آینده صندوق ها برسیم. هم اکنون مجموع سرمایه صندوق های استان سمنان، ۵۲ میلیارد تومان است و با توجه به ظرفیت های کشاورزی، استان رتبه دوم را دارد.

وی افزود: کل تسهیلاتی که صندوقهای استان به سهامداران پرداخت کرده اند ۱۶۰ میلیارد تومان است. پیشنهاد می شود برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی استان سمنان تدوین و ارسال شود. از طرفی پیشنهاد می شود در خصوص نقش صندوق در توسعه بخش کشاورزی هم بررسی شود.

تدوین برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی استان سمنان

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: داشتن برنامه جامع صندوق ها لازم و ضروری است که هم برنامه مالی و هم برنامه نهادی و مدل ارائه خدمت باشد و این برنامه را در برنامه ششم توسعه استان سمنان می توانیم داشته باشیم که بعد از تصویب برنامه ششم کار مشکل خواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت های تفاهنمامه ها با بانکها در استان کم استفاده شده است. با بیمه ملت تفاهمنامه داریم و بعد از امضاء خدمتتان ارسال خواهد شد.

تدوین مدل ارائه خدمت در استان سمنان

شمس تصریح کرد: مدل ارائه خدمت در سال گذشته برای ارائه نقطه نظرات ارسال شد که تاکنون نقطه نظرات برای ما ارسال شده است.صندوق های کشور باید هم راستا و همگرا با سیاستهای دولت باشد. مزایای تغییر مدل ارائه خدمت در صندوقها تبیین شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *