راه‌اندازی نود و یکمین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در آبادان

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی در جلسه مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان که روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ در سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت شهید تندگویان شهرستان آبادان با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی، فرماندار، روسای و مدیران سازمان و ادارات جهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر آبادان این مظهر ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این صندوق با پشتیبانی تجربه ای بیش از یک دهه از تشکیل صندوق های غیردولتی در کشور در قالب یک تشکیلات کاملا غیردولتی و با مشارکت دولت و با همت مردم (کشاورزان) شکل گرفت.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته دامن‌گیر بخش عظیمی از بهره برداران بخش کشاورزی به عنوان باغدار، صیاد و پرورش دهنده دام و طیور و زارع با آن مواجه بوده، بحث سرمایه در دو قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بوده و هست.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: مشکلات بهره برداران و فعالان این بخش در موضوع سرمایه دو نوع است، یکی نبود و یا کمبود آن و دیگری نحوه دسترسی و رسیدن به آن سرمایه است که این صندوق برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

 

رضوی اردکانی با بیان اینکه شرایط و چارچوب دریافت تسهیلات در کشور به نحوی است که اغلب بهره برداران و فعالان بخش کشاورزان قادر به تامین و فراهم سازی الزامات برای دریافت آن تسهیلات نیستند، گفت: بر این اساس تفکر ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال‌های دور ایجاد و برای آن ساختاری تعیین شد، با این مضمون که غیردولتی و مردمی باشد و خود مردم نیز آن را اداره کنند و همینطور غیردولتی باقی بماند.

 

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۸۲ موضوع تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور عملیاتی و نخستین صندوق‌ها نیز در سال ۸۳ در استان‌های کشور تشکیل و راه‌اندازی شد.

 

رضوی اردکانی تصریح کرد: این کار باور عمومی مردم را بالا برد و مردم و مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که راه کمک به کشاورزی تاسیس این صندوق‌هاست.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یادآور شد: هر چند که سرمایه اولیه صندوق‌ها در بدو آغاز به کار ناچیز است اما بنا بر تجربه، در مراحل بعدی در صورت عملکرد خوب به طور یقین با اقبال عمومی و دولت مواجه می‌شود و در مراحل بعدی نیز با تجربه مشارکتی ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: دلیل افزایش سرمایه‌ها با توجه به ماهیت غیردولتی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، این است که افراد غیردولتی  با حمایت، کنترل و نظارت دولت، به شکلی عمل کرده که با اقبال عمومی مردم مواجه شده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سرمایه کنونی صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زمان حاضر به بیش از هشت هزار میلیارد ریال رسیده است.

 

رضوی اردکانی با بیان دستاوردهای ایجاد صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان ها و شهرستان های مختلف، افزود: این صندوق ها با شیوه مدیریتی غیردولتی خود، به بازوی حمایتی بخش کشاورزی تبدیل شده است.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی افزود: امیدواریم با راه اندازی نود و یکمین صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان آبادان، بخشی از مشکلات کشاورزان و باغداران رفع شود.

 

وی با توصیه به اعضای هیات مدیره صندوق ها مبنی بر امانتداری در سرمایه کشاورزان، افزود: اعضاء باید با عملکرد مثبت، اندیشه خلاق، شادابی و افزایش امید و ارتباط خوب با سهامداران شهرستانی، صندوق استان و کشور در راستای توسعه پایدار در بخش کشاورزی قدم بردارند.

 

رضوی اردکانی اظهار کرد: موجودی صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور به بیش از هشت هزار میلیارد ریال است که بخش اعظم آن متعلق به استان خوزستان است.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان در بدو شروع به کار تنها ۲۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه داشت که این سرمایه هم اکنون به ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

۴۰۰ ساعت کار کارشناسی برای راه اندازی صندوق شهرستان آبادان

 

در ادامه ناجی شهیب‌زاده، سرپرست اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» درباره نحوه کسب موافقت برای تشکیل صندوق در شهرستان آبادان اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که این صندوق با همراهی و کمک تمام مسئولان ذیربط در شهرستان و استان و حمایت شرکت مادر تخصصی در شهرستان آبادان تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: پیرو تفاهمنامه‌های منعقد شده در ۲۱ شهریورماه ۹۱ و تشکیل جلسات شهرستانی و استانی توانستیم طرح توجیهی آن را نوشته و پس از انجام ۴۰۰ ساعت کار کارشناسی شده (با نظارت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان) و برگزاری هفت جلسه در دفتر صندوق استان و چهار جلسه در دفتر معاونت برنامه‌ریزی، موضوع تشکیل این صندوق به مرحله نهایی رسید.

 

شهیب‌زاده تصریح کرد: بالاخره در مردادماه سال ۹۲ با دفاع از طرح یاد شده موفق به تصویب آن شدیم و با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های به انجام رسیده و اطلاع‌رسانی به کشاورزان و تولیدکنندگان در قالب ارسال ۶ هزار پیامک موضوع شکل‌گیری صندوق شکل جدی‌تری به خود گرفت.و طرح عملیاتی افزایش سرمایه توسط صندوق و پس از تایید شهرستان ارسال شد و در آخر با تایید نهایی شرکت مادر تخصصی انجام شد.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی آبادان یادآور شد: پس از تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان و استان و حمایت‌هایی که شرکت مادر تخصصی کشور از ما داشتند، توانستیم امروز شاهد آغاز به ‌کار این صندوق در شهرستان آبادان باشیم.

 

گفتنی است، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در آبادان با انجام انتخابات توسط سهام داران در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت شهید تندگویان این شهر و مشخص شدن اعضای هیات مدیره تاسیس شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *