دوره آموزشی آشنایی با اصول روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ دوره آموزشی آشنایی با اصول روابط عمومی بصورت حضوری برای مدیران و کارشناسان شرکت مادر تخصصی و بصورت برخط برای رابطین روابط عمومی ۱۷۱ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سراسر کشور در محل شرکت در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ برگزار گردید.

ابتدا دکتر درجانی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در ارتقاء کیفی فعالیت های سازمان گفت: هنر روابط عمومی در این است که شرایط بیرونی را سنجیده و آن را با شرایط درونی سازمان پیوند دهد تا بتواند ارتباط سازمان را با بیرون از آن، به درستی ایجاد کند. در نتیجه سازمان‌ها به دنبال داشتن یک تیم روابط عمومی قوی و مدرن هستند که بتواند در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … فعالانه حضور داشته باشند و در جهت بیشتر شناساندن سازمان، به عموم مردم حرکت کند. سازمان‌ها با استفاده از این تیم، ارتباط هدفمندی را با مخاطبان خود و گروه‌هایی که با سازمان در ارتباط هستند، برقرار می‌کند. وی تنظیم افکار عمومی، ارتباط با مخاطبان و اطلاع‌رسانی به مخاطبان در رابطه با عملکرد سازمان را از جمله وظایف روابط عمومی تشریح کرد.

آموزش دوره بعهده دکتر حمید شکری خانقاه، معاون برنامه ریزی ارتباطی و مطالعات افکار عمومی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی بود که ابتدا با اشاره به جایگاه مهم و امروزه روابط عمومی سازمان ها، جلسه با این تعریف که داستان روابط عمومی، داستان رشد سازمان هاست شروع کرد.

دکتر شکری موارد زیر را در اثرگذاری بر جامعه هدف را جزء ابزارهای روابط عمومی شمردند:

در عصر ارتباطات بروز بودن و آموزش دیدن همه ارکان نیروی انسانی یک سازمان و شرکت (از پایین ترین رده تا بالاترین رده) یکی از اصول ارتقاء کیفی آن سازمان است. اشتباه تاکتیکی که در شرکت ها وجود دارد عدم آموزش دیدن مدیران به علت مشغله زیاد است.

تهیه نقشه نفوذ Influence Map  از ابزارهای برنامه ریزی در مبانی روابط عمومی بوده که باید در طی چهار مرحله زیر طراحی و اجرا شود»

  1. پیدا کردن نقطه اتصال
  2. شناسایی افراد کلیدی
  3. برنامه ریزی برای تهیه استراتژی نفوذ
  4. جستجو برای افزایش افراد کلیدی و تاثیر گذار

مسئول روابط عمومی باید یک فرد کاریزماتیک باشد به ابن معنی که هم شایسته باشد و هم قادر باشد به گرمی ارتباط برقرار کند.

مشوق های ارتباطی می توانند در جذب افراد بسیار موثر باشند. این مشوق ها بطور خلاصه بشرح زیر هستند:

  1. پذیرفتن دیگران
  2. قدردان بودن
  3. تایید کننده رفتار
  4. توجه به اطراف و موضوعات
  5. تحسین کردن
  6. تلاش برای بهترین بودن

وی در خصوص موضوعات مرتبط با اصول نشر اخبار سازمان، هدفمند بودن، امید بخش بودن و به روز بودن را شرح داد.

وی در ادامه روش های برقراری ارتباطی موثر مانند زبان بدن، چگونگی اثربخش بودن در ارتباط، نحوه جذب افراد مختلف و اهمیت تئوری حلقه ها را به تفصیل توضیح داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *