حضور صندوق استان کردستان در دومین جشنواره استانی زنبور عسل در شهرستان مریوان

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان دردومین جشنواره استانی زنبور عسل و فرآورده های آن در شهرستان مریوان که روز ۱۸ آبان ماه  شرکت برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در دومین جشنواره استانی زنبور عسل و فرآورده های آن به معرفی میزان خدمات و تسهیلات خود نسبت به فعالان بخش و به ویژه تشکلهای زنبورداری پرداخت.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان تاکنون ۴ هزار و ۸۱۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی صندوق با کارمزد چهار درصد پرداخت کرده است که از این میزان ۸۵۰۰ میلیون ریال بابت اجرای ۸۶ طرح زنبورداری در سطح استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با کارمزد ۷ درصد بوده است.

گفتنی است؛ این جشنواره با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و مدیر جهادکشاورزی شهرستان مریوان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان و سایر مدیران استانی و شهرستانی مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان برگزار گردید.

سید عزیز هاشمی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان ضمن اعلام آمار و عملکرد زنبورداران شهرستان مریوان گفت: تعداد ۴۰۰ نفر زنبوردار در شهرستان مریوان فعال هستند و عسل مریوان و شهرستان سروآباد در بهترین شرایط طبیعی و کیفیت تولید می شود.

وی از ظرفیت مناسب سرمایه گذاری کشاورزان شهرستان مریوان به عنوان عامل مهمی در تشکیل صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان مریوان می تواند باشد.

وی از تسهیلات و خدمات موثر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در قبال فعالان بخش کشاورزی در شهرستان مریوان قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در پایان این جشنواره از تعداد ۱۳ تن از زنبورداران نمونه با اهدای جوائز تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *