جلسه شرکت مادرتخصصی و صندوق حمایت از کشاورزی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه افزایش فعالیت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره، سیامک جلیلوند، مدیر امور نمایندگان و مجامع، احمد ابراهیمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات و حسین شاهباز، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی، مجید امینی، نماینده شرکت مادرتخصصی در هیئت مدیره و زهرا سلامی، مدیرعامل صندوق در جلسه حضور داشتند.

ابتدا امینی، با اشاره به اینکه صندوق استان اصفهان جزء صندوق های تاسیس شده در ابتدای فعالیت شرکت مادرتخصصی و اساسنامه آن قدیمی است گفت: با توجه به پتانسیل خوبی که تعاون روستایی استان دارد، فعالیت های بازرگانی در دستور کار صندوق است.

سلامی ضمن بیان اینکه بری بازرگانی داخلی با صندوق استان خوزستان در راستای خرید ذرت مذاکره شده است گفت: تعامل با صندوق های استانی برای توسعه صندوق اصفهان را در نظر دارد.

ابراهیمی اضافه کرد که با توجه به سهم ۷.۵ درصدی سرمایه صندوق استان اصفهان از کل سرمایه صندوق های خمایت از بخش کشاورزی، این صندوق باید الگوی فعالیت های اقتصادی باشد.

در ادامه شمس گفت برای اصلاح اساسنامه صندوق باید با بدنه کارشناسی سازمان های ذیربط همکاری کرد. او همچنین از همکاری با تشکل های استان برای انجام فعالیت های بازرگانی به عنوان فرصت مناسبی نام برد.

درجانی گفت با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی در استان، صندوق می تواند نقش موثری در توسعه کشاورزی داشته باشد و این کار مستلزم برنامه ای مدون برای توسعه صندوق است.

علیزاده مقدم، ضمن تاکید بر اینکه زمان تغییر در نوع کارکرد صندوق فرارسیده است و باید رویکرد مشارکتی، اقتصادی و توسعه ای داشت گفت: باید صندوق در قالب قراردادهای مشارکتی از ظرفیت ها استفاده کند. مانند همکاری با منابع طبیعی برای توسعه گیاهان دارویی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *