توسعه فعالیتهای صندوق زنبورداری مرهون اجرای برنامه های اطلاع رسانی و روابط عمومی است
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در جلسه شورای مدیران شرکت مادر تخصصی گفت: توسعه فعالیتهای صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری مرهون اجرای برنامههای اطلاعرسانی و روابط عمومی است و میتوان با بهرهمندی درست از آن پیشرفت کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مادر تخصصی؛ بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور روز شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ در جلسه شورای مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی که در سالن جلسات برگزار شد، با ارائه گزارش فعالیتهای خود در حوزه روابط عمومی و امور بینالملل ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای انجامشده در زمینه اطلاعرسانی و روابط عمومی افزود: با توجه بهضرورت فرهنگسازی لازم و فراهم کردن بسترهای مناسب در توسعه فعالیتهای صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، بهرهبرداری از ابزارها و روشهای خلاقانه ارتباطی در دستور کار صندوق قرار گرفت و با بهرهمندی از آنها و تبادل نظرات، تجربیات آمار و اطلاعات صندوق توانسته است در ارائه فعالیتهای اثربخش نقش و عملکرد مطلوبی را ایفا نماید.
بانکی پور بابیان اینکه واقعاً امیدواریم که به اهمیت این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد و این واحد در تمامی صندوقها جایگاه واقعی و حقیقی خود را پیدا کند، گفت: درزمینه فرهنگسازی و ترویج روابط عمومی در صندوقها باید باورها و نگرش اعضای هیات مدیره و مدیران عامل صندوقها تغییر کند چراکه فرهنگسازی مانند خرید خدمت نیست بلکه نیازمند ارائه نظام جامع در بین تمامی صندوقهاست.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: حجم کارهای روابط عمومی بسیار بالاست بنابراین برای پررنگ شدن نقش روابط عمومی در صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی میتوان با ارزیابی عملکرد و رتبهبندی آنها با استفاده فرایندی برای ایجاد وحدت رویه موجب به تکاپو افتادن صندوقهای غیردولتی در این حوزه شد و به آنها انگیزه لازم را داد تا بتوانند در این حوزه سرمایهگذاری کنند.
وی تصریح کرد: حتی میتوان آییننامه و ابلاغیهها و قوانین حوزه روابط عمومی را با استفاده از استاندارد ISO دارای وحدت رویه یکسانی کرد که ارزیابی را نیز در ادامه آسانتر خواهد نمود.
بانکی پور به بحث الزام بودجه جداگانه برای این واحد اشاره کرد و گفت: به نظر من بهتر است بهجای مشخص کردن بودجه کلی درصدی از بودجه عملیاتی را در نظر بگیریم و حتماً آن را تخصیص دهیم تا روابط عمومی بتواند عملکردهای بسیار زیاد صندوق را به نمایش بگذارد چراکه ما به دنبال آن هستیم که صندوق را بهعنوان سازمان غیردولتی در بخش خصوصی نهادینه کنیم و بتوانیم آنچه واقعاً در این صندوق رخ میدهد را بازگو کنیم.
بانکی پور ادامه داد: این صندوق در حوزه روابط عمومی و معرفی فعالیتها خود، کارکردهای زیادی در سطح حضور در نمایشگاه و رویدادهای داخلی و خارجی، دیدارها ، تفاهمنامه و … داشته است که با تهیه مستندسازی از این حضورها و بارگذاری آنها در سایت، آنها با دیگران به اشتراک گذاشته است و به دنبال ساخت یک بانک اطلاعاتی در خصوص صنعت زنبورداری در کشور است.
وی با معرفی بخشهای مختلف و امکانات سایت درباره دسترسی راحت تمامی ۲۵۰ سهامدار این صندوق به اتوماسیون اداری و حذف کاغذ گفت: تمامکارهای مربوط به سهامداران تنها با اتوماسیون اداری انجام میشود و حتی معرفی تمام محصولات، نشریات و کارکردها و گزارشهای صندوق در سایت منعکس میگردد.
بانکی پور از حضور در شبکههای اجتماعی سخن گفت و افزود: ما اطلاعات خود را در چهار شبکه مجازی به اشتراک میگذاریم که آمار و اطلاعات، موردنیاز و کاربردی تا نمایش فیلمهای کوتاه درباره صنعت زنبورداری، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و برند اکسیر نیز در آن جانمایی شده است.
در ادامه این جلسه سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی با تشکر از فعالیتهای انجامشده در حوزه روابط عمومی این صندوق گفت: زمینهسازی لازم بهمنظور بهرهمندی از ظرفیتهای موجود در این صندوق برای رشد و تعالی همه عرصههای بخش کشاورزی بهعنوان یک ضرورت مطرح است. چراکه روابط عمومی یک کار خلاقانه و نوآورانه است و بهتر است که بر روی الگویی که در این صندوق کارشده در این صندوق در جلسه شورای اطلاعرسانی کار شود.
وی افزود: تقویت و حمایت ازاینگونه فعالیتها در صندوقها توسط شرکت مادر تخصصی ضروری است و میتوان با در نظر گرفتن بودجه و ساماندهی دیگر صندوقها کاری برای ایجاد ساختار نیروی انسانی در صندوقها انجام داد.
رضوی اردکانی اظهار داشت: با توجه به این فعالیتهای خوب توسط صندوقها هنوز نقش و تعامل آنان با مجموعه علی ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی بهخوبی تبیین نشده است که امیدواریم با همکاری شرکت مادر این مهم رخ دهد.
ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی نیز گفت: نتیجه کار انجامشده در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در نوع خود منحصربهفرد است و به همین دلیل باید دنبال ایجاد نقش روابط عمومی در ساختار صندوقها باشیم.
وی افزود: بهتر است که این الگوها در ارتباطاتی که در گردهمایی صندوقها و جلساتی که برای صندوقها برگزار میشود، معرفی شوند و از صاحبنظران روابط عمومی برای تغییر نگرش و بینشهابهرهبرداری نماییم تا بسترهای مناسب برای شکوفایی این اگر ضروری در تمامی صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی میسر گردد.