تفاهم برای تشکیل صندوق های شهرستانی اسفراین، گرمه و جاجرم

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، در این جلسه عبدالله یوسفی،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، رحیم نظری گوران، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و قربان میربگ، معاون مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر، معاونان ستادی و مدیران شهرستانی حضور داشتند.

در ابتدا عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی ضمن عرض خیرمقدم به حضار درباره مصوبات جلسه گذشته درباره تشکیل، افزایش سرمایه و بازنگری طرح تاسیس صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی و استان خراسان شمالی گفت: با عنایت به ابلاغ اعتبارات استانی و ملی و لزوم هزینه کرد اعتبارت سفر مقام معظم رهبری باید تلاش بیشتری کرد و از نیروهای استانی جهت کمک به شهرستان هایی که صندوق در شرف تاسیس و یا تشکیل نشده دارند بهره جست.

وی اظهار داشت: تعامل هر چه بیشتر مدیران شهرستانی با فرمانداری ها در بخش مسائل فرهنگی و ترویج مشارکت مردم در تشکیل و افزایش سرمایه صندوق ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

پس از بحث و تبادل نظر حاضران مقرر شد؛ علی بهنام فر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به عنوان ناظر و هماهنگ کننده صندوق های شهرستانی به شرکت مادر تخصصی معرفی شود. همچنین مقرر شد با سهم آورده بهره برداران صندوق های شهرستانی اسفراین با مبلغ ۴۰۰۰ میلیون ریال، گرمه با ۲۵۰۰ میلیون ریال و جاجرم با۲۹۰۰ میلیون ریال تشکیل شود

همچنین مقرر شد در صورتی که سهام جمع آوری شده بهره برداران شهرستان راز وجرگلان به مبلغ ۲۵۰۰میلیون ریال رسید نسبت به تشکیل صندوق آن شهرستان اقدام لازم صورت پذیرد. از طرفی اقدامات لازم برای افزایش سرمایه صندوق های شهرستانی( بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، فاروج) و صندوق استان تا پایان خرداد ماه صورت گیرد.

در ادامه مقرر شد مدیران شهرستانی با فرمانداران برای تامین سهم تعهدی ۴۹ درصدی برای تشکیل و افزایش سرمایه صندوق های شهرستانی تا سقف مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی تا سقف مبلغ  ۳۰ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه صندوق استان  هماهنگی و پیگری لازم به عمل آورند . از سوی دیگر شهرستان ها مکلف به جذب منابع سفر مقام معظم رهبری ظرف مدت دو ماه خواهند بود؛ در غیر اینصورت مبالغ مربوطه با هماهنگی دفتر مقام معضم رهبری به شهرستان هایی که آمادگی جذب اعتبار داشته باشند اختصاص داده می شود. همچنین بازنگری طرح تاسیس صندوق استان خراسان شمالی مورد تائید و تصویب قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *