تشکیل اتاق فکر در صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت مادر تخصصی،  به منظور هماهنگی لازم و اطلاع رسانی کافی به مدیران صندوق چای جلسه ای با حضور سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل، علیرضا اشرفی و ابوالقاسم شمس اعضای هیئت مدیره، داریوش اعرابی، مدیر امور نمایندگان و مجامع و شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی و روزبهان، رئیس سازمان چای، دلنواز معاون سازمان چای؛ اعضای هیئت مدیره و رضا دوست، بازرس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در تاریخ ۱۶ فروردین ماه امسال تشکیل شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: اتاق فکر با حضور صاحبنظران  چای و مشاوران مجرب در صندوق تشکیل شود. در این زمینه از تجربه شرکت مادر استفاده شود. مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور هرچه سریعتر تعیین شود و خواستار پیگیری موضوع ثبت صندوق شد.

وی افزود: هیئت مدیره صندوق باید نسبت به تنظیم آیین نامه ها اقدام کنند و کارگروه مشترکی برای مدل ارائه خدمت تشکیل دهند و اتاق فکر در صندوق ایجاد کنند.

رضوی اردکانی تصریح کرد: فضای دفتر کار باید برای صندوق تهیه شود. مدل ارتباط با ۱۰۰۰ نفر معتمد روستایی نیز باید طراحی و در دستور کار قرار گیرد. در برنامه ششم به بحث اختصاص درصدی از محل اعتبارات واردات به صندوق اختصاص یابد. طرح تاسیس صندوق بر مبنای ۲۰۰ میلیارد تومان تهیه شود.

رضوی اظهار داشت: باید یک کار خدایی برای مردم و مملکت انجام داد و باید بتوانیم با تاسیس صندوق چای تحولی ایجاد کنیم. چای یعنی آبخیزداری، یعنی حفظ آب و خاک یعنی حفظ منابع حیاتی.همیشه اولین ها خیلی مهم هستند و بعضی از اولین ها انحراف ایجاد می کنند و اینگونه اولین ها را باید لعن کرد و اما اولین های که کار را خوب انجام می دهند، باید تشویق نمود. اعضاء هیئت مدیره می توانند به عنوان اولین هیات مدیره یادگارهایی برای آیندگان بگذارند.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم باید حدود ۱ الی ۲ بند برای صندوق چای بیاوریم و از محل واردات درصدی به صندوق اختصاص یابد.

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی   نیز گفت: صندوق یک ساختار غیر دولتی با یک نگاه توسعه ای است که باید بتواند تمام عناصر سازمان چای را طراحی نماید. هیئت مدیره نیز غیرموظف است ولی اعضاء هیئت مدیره تا یک زمانی خودشان را موظف فرض کنند و برای صندوق وقت بگذارند.

وی تصریح کرد: از افراد صاحب صلاحیت و با تجربه مشاوره بگیرید. اتاق فکر در صندوق تشکیل دهید و ساختار صندوق با انتخاب مدیر عامل تکمیل و در اسرع وقت ثبت شود.

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: کارگروه توسعه صندوق تشکیل شود. از تجربیات سایر صندوقها استفاده شود، مدل ارائه خدمت برای رفع نیاز صندوق طراحی شود.

ابولقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی، ما در حال نهاد سازی هستیم، نهاد سازی اگر وزن اجتماعی سنگین داشته باشد کار سختی است. به دلیل اینکه دارای تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی است. هر نهادی دارای ۳ مرحله تشکیل-تثبیت و توسعه است و لذا مدیران در مرحله تشکیل کار سختی بر عهده دارند.

وی افزود: از ظرفیت های سازمان مدیریت به نفع صندوق چای می توان بهره برد، ما در صندوقها اگر موفق عمل کنیم آنها هم حمایت می کنند.

در ادامه روزبهان، رئیس سازمان چای کشور گفت: با تاسیس صندوق چای مردم امیدوار شدند و روند منفی سطح زیرکشت چای متوقف شد. صندوق چای بازوی سازمان چای است و این برای مردم مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: در شروع کار، صندوق باید مرحله به مرحله و بر اساس اقتضائات زمان به پیش برود تا جایگاه خود را پیدا کند. صندوق باید فنی، عملیاتی و اجرایی و دور از انتظارات سیاسی باشد.گفتنی است، مجمع عمومی مؤسس صندوق چای در ۲۵ اسفندماه سال ۹۳ در محل ورزشگاه شهرستان لاهیجان با حضور ۱۰۰۰ نفر از معتمدان روستایی با سرمایه بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال تشکیل شد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *