تامین ۹۶۰۰ تن نهاده های مورد نیاز سهام داران صندوق یزد در زمینه دام و طیور

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد از تامین ۹۶۰۰  تن نهاده های مورد نیاز سهام داران صندوق در زمینه دام و طیور در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سیدعلی اکبر حسینی نسب، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد با اشاره به به تخصیص اعتبار تبصره ۳ بند ب ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به این صندوق در سال ۹۶ اظهار داشت: این اعتبار در زمینه افزایش سرمایه صندوق و تأمین نهاده های مورد نیاز برای تداوم فعالیت زنجیره های تولید صرف شده است.

وی افزود: در راستای تأمین نهاده های مورد نیاز سهام داران صندوق در زمینه دام و طیور برای تداوم زنجیره های تولید شیر و مرغ ،  5000 تن  جو به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال،  3900 تن ذرت به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال و ۷۰۰  تن سویا به مبلغ  16 میلیارد ریال خریداری شده است.

حسینی نسب تصریح کرد: در راستای کمک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی نسبت به خرید محصولات کشاورزی توسط تشکلهای زیر مجموعه صندوق برای تداوم زنجیره های کشمش و گندم بذری نیز  97 تن کشمش به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال ، ۷۰۸ تن جو داخلی به مبلغ ۹ میلیارد ریال و سایر بذور(گندم تضمینی و جو)۱۱۱ تن به مبلغ ۱۸میلیارد ریال خریداری شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد اظهار داشت: همچنین برای بهینه سازی تولید شیر و گوشت دام های سبک به خصوص بز نسبت به تأمین اعتبار برای واردات بز مادری از نژاد مورسیای کشور اسپانیا برای ایجاد زنجیره تولید شیر و دام سبک نیز اقداماتی مانند خرید و پرورش ۱۰۸۰ رأس بز نژاد مورسیا به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *