برگزاری نشست هم اندیشی مدیران صندوق های زنان روستایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، فروغ سادات بنی هاشم، مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی در ابتدا ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: خوشحالم از اینکه همه دست اندرکاران صندوق های زنان در این جلسه حضور دارند. از طرفی از بیان دیدگاه که ارائه کردید هم ممنونم اما انتظار داشتیم که نظرات ارائه شده با توجه به جلسات گذشته به دیدگاه های شما نزدیک شده باشد.

وی افزود: نظر ما این است که در این جلسات دیدگاه ها و نظرات را جمع آوری کنیم تا با جمع بندی آنها بتوانیم قوانین و ضوابط  را بازنگری کنیم. از طرفی هر فعالیتی که صندوق زنان انجام می دهد برای بررسی مد نظر قرار می گیرد و با داشتن بازوی انعطاف پذیری همچون شرکت مادر تخصصی می توان قوانین و آیین نامه های مربوطه را اصلاح کرد. براساس شرایط و مقاطع مختلف دیدگاه افرادی که در این حیطه کار می کند، را دریافت کرد.

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: از زحمات اعضای صندوق های زنان تقدیر و تشکر می کنم و از شما می خواهم با مدیر شهرستان خود هماهنگ شوید تا درباره سیاست هایی که برای ترویج و رشد زنان عشایری و روستایی دارند مطلع شوید و بدانید برنامه شان چیست.

وی با اشاره به اینکه سه سال از تشکیل صندوق زنان گذشته است ، گفت: داشتن ارتباط مداوم میان مدیران شرکت و مدیرعامل‌های صندق های خرد می تواند نقطه قوت این صندوق ها باشد. همچنین جلسات مشترک بین مسئولان امور زنان و مدیران شرکت مادر تخصصی نشان از فعالیت خوب زنان دارد.

 این عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: کارکرد صندوق ها بعد از تشکیل آنها باعث شد تا با عیب ها و اشکالات موجود در صندوق ها مطلع شویم و آنها را به سمت فعالیت بهتر با تنظیم قوانین و مقررات جدید سوق دهیم.  

اشرفی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه برای برطرف کردن اشکالات است افزود: البته برای برطرف کردن اشکالات بازدیدهای میدانی هم صورت گرفته و حتی تعداد جلسات متعددی تشکیل شده است. آخرین جلسه هم در استان فارس تشکیل شد و کار کارشناسی صورت گرفت و نتیجه این جلسات برگزاری این گردهمایی است.

وی افزود: نتایج این جلسات را در اولین مجامع که در صندوق ها برگزار می شود را باید در اختیار سهامدارانتان قرار دهید.

اشرفی همچنین بر روی تصویب اصلاحات در این جلسه و در مجامع تاکید کرد و اظهار داشت: برای خدمت رسانی به صندوق ها در حدود ۳ هزار میلیارد تومان از منابع توسعه ملی در اختیار صندوق مادر قرار گرفته است. از طرفی ما با خدمت رسانی توانسته ایم از برخی بانک ها پیشه گیریم که این جای خرسندی دارد.

وی افزود: هم اکنون در صندوق های زنان ما ۶ هزار نفر خانم فعال روستایی داریم که سهام دار هستند و ۱۰ صندوق زنان داریم که با سرمایه ۲۰۸ میلیارد تومانی فعالیت می کنند.

این عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: در حال حاضر دیده می شود که تعامل خوب و سازنده ای میان مدیریت صندوق های خرد با سهام داران برقرار است که امیدواریم شاهد افزایش سرمایه با افزایش تعداد سهام داران هم در آینده نزدیک باشیم.

در ادامه جلسه رحیم نظری گوران ، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری درباره تشریح طرح بازنگری و افزایش سرمایه صندوق زنان مطالبی را ارائه کرد.

همچنین منصور بنیاب، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی در این جلسه با اشاره به فعالیت خوب سایت شرکت مادر تخصصی بر اهمیت اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: برای اطلاع رسانی بهتر لازم است تمام صندق های زنان نیز برای نشان دادن فعالیت های اثربخش خود سایتی را راه اندازی کنند و برای معرفی بهتر از فضای مجازی بهره جویند.

وی افزود: معرفی صندوق های زنان به جامعه مخاطب و تولیدکنندگان و بهره برداران برای جذب سرمایه آنها و معرفی فعالیت هایشان به مسئولان ملی استانی و شهرستانی از طریق ایجاد سایت و انعکاس آن در فضای مجازی و یا حضور گروه تلویزیونی جهاد کشاورزی و انعکاس آن در برنامه سیمای آبادی یا ارسال فعالیت های اثر بخش به خبرگزاری های رسمی و مهم کشور می تواند به رونق صندوق ها زنان کمک شایانی کند.

پس از جلسه پرسش و پاسخ شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات هم درباره نحوه مدل ارائه خدمت در صندوق زنان را توضیحاتی ارائه دادند و شمایلی از آن را به مدعوین نشان دادند.

همچنین فروع السادات بنی هاشم پیشنهاد مدت زمان بازپرداخت تسهیلات صندوق زنان خرد را عنوان کرد و گفت: دیگر سهام داران نباید نگران باشند و مطمئن باشید که به مسائل مطرح شده در این جلسه رسیدگی می شود چنانچه هم اکنون بر روی پیشنهاد شما مبنی بر افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات به بیش از یک سال فکر شده و حال تا سه سال این زمان افزایش یافته است.

در نهایت اشرفی از صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی خواست که تعامل خود را با شرکت مادر تخصصی افزایش داده و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: ما به عنوان شرکت مادر تخصصی با فرماندارهای شهرستان ها صحبت کرده ایم اما مابقی کار که ارتباط است به عهده خود شماست. چرا که صندوق زنان باید به عنوان پل باشند برای فعالیت دیگر صندوق ها خرد در کشور که امیدوارم این فعالیت هر روز بزرگ تر و پررونق تر شود.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *