برگزاری نشست معرفی و ارائه خدمات صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری به شرکت های دانش بنیان

نشست صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی به منظور معرفی اهداف، برنامه ها و مدل های ارائه خدمات روز شنبه ۱۵ مهرماه ۹۶ با نمایندگان تعدادی از شرکت های دانش بنیان در سالن دانش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی آغاز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در این نشست  ابتدا مجید ولدان، رئیس هیات مدیره صندوق و نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزیدر صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی با تشریح اهداف ایجاد صندوق و ضوابط و مقرراتی که برای فعالیت های آن وجود دارد، اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته تعداد ۱۳ جلسه هیات مدیره تشکیل و تصمیمات خوبی در مورد اعطای تسهیلات گرفته شد و در حال حاضر دو فقره تسهیلات به درخواست کنندگان داده شده است و مقرر شد که  سرمایه صندوق طی سه سال آینده از مبلغ اولیه به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد. وی با بیان اینکه سازمان تحقیقات قصد افزایش سرمایه خود را دارد بیان داشت: با توجه به مجوز قانون وزارت جهاد کشاورزی که سازمان را در موردفروش اموال مازاد خود مختار کرده، سازمان تحقیقات با فروش یک ملک، مبلغ دو میلیارد تومان را برای افزایش سرمایه خود در نظر گیرد و به عنوان سهم ۴۹ درصد، در اختیار درخواست کنندگان قرار دهد و با افزایش سرمایه از سوی شرکت های دانش بنیان،  جمعا سرمایه صندوق به پنج میلیارد تومان ارتقاء یابد.

ولدان سرمایه گذاران صندوق را منحصر به سازمان و شرکتها  ندانست و بیان داشت: طی هفته های گذشته طی مذاکراتی با نهادهایی مانند معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته نظر آنان را برای سرمایه گذاری در صندوق جلب نماید تا از این طریق سرمایه صندوق افزایش یابد که این موضوع با توجه به اینکه این نهادها کمک های خود را بدون درخواست تسهیلات از صندوق ارائه می نمایند، بسیار مغتنم است.

وی اعطای کمک صندوق شکوفایی و نوآوری را منوط به افزایش اعتبار از سوی سازمان تحقیقات  دانست، به طوری که این سرمایه افزوده صرفا جذب طرحها و سرمایه گذاری های ریسک پذیر گردد.

داریوش شهریاری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و معرفی سامانه الکترونیکی صندوق اظهار داشت: در مجموعه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی این صندوق هفتمین صندوق ملی کشور می باشد که در کنار ۳۱ صندوق استانی و ۱۲ صندوق زنان روستایی فعالیت می نماید. اهداف اصلی این صندوق ها براساس اساسنامه، حمایت مالی و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری به منظور ارتقاء و افزایش بهره وری و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

وی فعالیت صندوق را نه تنها در اعطای تسهیلات برای ارائه خدمات برشمرد و بیان داشت: صندوق یک نهاد توسعه اجتماعی است و علاوه بر حمایت مالی، حمایت های غیرمالی را هم جزء وظایفش می داند و خواست ما این است که شرکت های عضو، مشکلات خود را با ما در میان گذارده و ما هم در شروع کار بتوانیم، مشکلات جامعه هدف را جمع بندی و در صورت امکان برطرف نماییم.

پس از آن هریک از نمایندگان شرکت های دانش بنیان حاضر در جلسه، سوالات و ابهاماتی را در رابطه با فعالیت های صندوق مطرح  کردند که  دکتر ولدان و مهندس شهریاری با ارائه توضیحات و تشریح و تبیین  مسائل به  سوالات مطروحه  پاسخ گفتند.

 

 شایان ذکر است که صندوق مذکور به استناد ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، با ۵۱ درصد سرمایه گذاری توسط شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی و ۴۹ درصد سرمایه گذاری توسط سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان نهادی غیر دولتی به ثبت رسید و شروع به فعالیت نمود همچنین این نهاد در جلسه مورخ  چهارم مهر ماه جاری ، موضوع افزایش سرمایه خود را در مجمع عمومی به تصویب رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *