برگزاری دوره آموزشی منطقه ای صندوق‎ ‎های زنان استان‎ ‎های فارس و بوشهر

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ دوره آموزشی منطقه ای صندوقهای حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی استانهای فارس و بوشهر با موضوع «آموزش تسهیلگری و حل مسئله به روش مشارکتی» از سوی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و با حضور تعداد ۳۲ نفر از زنان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان فارس از ۱۹ تا ۲۱مهرماه برپا شد.

در ابتدای این دوره ابراهیم زارع؛ رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان فارس ضمن خوش آمد گویی به فراگیران به تبیین نقش زنان در اجتماع و خصوصا جامعه روستایی به عنوان یکی از ارکان توسعه بخش کشاورزی پرداخت.

در ادامه امیر اسلامی، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پس از گزارش مقدماتی، آمار مالی فعالیت های این بخش را ارائه کرد.

وی اظهار داشت: با تشکیل صندوقحمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی شهرستان قائمشهر، تعداد صندوق های حمایت از فعالیت های زنان روستایی به ۱۱ صندوق و سرمایه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

اسلامی آموزش را امری مهم و دارای نقش مثبت در توسعه و توانمندی اعضای صندوقها دانست و گفت: این دوره آموزشی به صورت کارگاهی و حول مباحث تسهیلگری اجرا شد.

همچنین فرزانه مافی، مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی با تاکید بر تلاش در جهت فعالیت های کارآفرینی، درباره ارائه طرح های قابل اجرا در این حوزه مطالبی را ارائه کرد.

گفتنی است، مفاهیم و مقدمات تسهیلگری، تعریف و مشخصات تسهیلگر، اهداف و کاربرد تسهیلگری و نحوه نگارش طرح ها و برنامه های صندوق، مفاهیم و تعریف کارآفرینی، نیازهای کارآفرینی و معرفی برخی از نمونه های موفق کارآفرینی موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

در حاشیه این دوره با هماهنگی انجام شده توسط صندوق حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی شهرستان شیراز، فراگیران از فعالیت های زنان روستایی نوروزان بازدید کرده و به تبادل تجربیات به دست آمده پرداختند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *