بخشنامه ارتقاء خدمات رسانی به ارباب رجوع و رضایتمندی آنان تدوین شد

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی از تدوین بخشنامه ارتقاء خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع و رضایتمندی آنان توسط این مرکز و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، احمدعلی حبیب کاظمی، روز چهارشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۸ در گردهمایی معاونین سازمان، مدیران ستادی، مدیران کل دستگاه‌های وابسته، مدیران شهرستان‌ها و رؤسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی که در مشهد مقدس برگزار شد، طی سخنانی به تشریح وضعیت و شرایط یک سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی پس از تحریم‌های تحمیلی و همچنین نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع و چگونگی تعامل و همکاری حراست‌ها و مدیران مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها پرداخت و گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی یک سال گذشته متعاقب تشدید تحریم‌ها و بروز نوسانات ارزی و به تعبیری جنگ اقتصادی، ازلحاظ ثبت سفارش کالا و اختصاص ارز ازنظر تأمین و واردات به‌ویژه در انتقال سریع و دقیق کالا به واحدهای تولیدی، پرمشغله‌ترین دوران کاری را سپری کرده است.

وی در مورد انتخاب و انتصاب و همچنین رصد و پایش عملکرد و رفتار مدیران پس از انتصاب اظهار کرد: نقش مدیران ارشد در انتخاب یک مدیر توانمند امری نیست که برکسی پنهان باشد، لذا باملاحظه شاخصه‌های یک مدیر خوب مانند پاک دست بودن، متعادل بودن، مردم‌دار بودن، دلسوز بودن، سعه‌صدر داشتن و توانمندی و تخصص در امور مربوطه، تردیدی نیست که مدیران پس از انتصاب و طی تمام مراحل تعیین صلاحیت باید پایش شوند.

حبیب کاظمی افزود: در این میان رصد و پایش عملکرد یک مدیر امری است که در فضایی با تعامل مسئولانه، باید به‌صورت مکرر صورت گیرد و صیانت از مجموعه و افراد و کارکنان با انتخاب افراد صالح و قابل‌اعتماد از طریق بررسی سوابق کاری و سلامت و پاک دستی منتخبین به‌ویژه در مناصب حساس که با امور مالی و بازرگانی درگیری بیشتری دارند، دارای اهمیت است.

رصد خدمات ارائه‌شده به ارباب‌رجوع و میزان رضایتمندی آن‌ها

حبیب کاظمی بابیان اینکه میزان رضایت‌مندی و عملکرد کاری و رفتاری با ارباب‌رجوع اولویتی است که باید موردتوجه قرار گیرد تا اگر انحرافی ملاحظه شد، به‌سرعت تذکر داده‌شده و اصلاح شود، تصریح کرد: اگرچه انتظار می‌رود با توجه به یکی از بندهای پنج‌گانه تعیین صلاحیت مشاغل حساس که میزان ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم است و این امر شامل حال همه مدیران می‌شود، علاوه بر واحدهای نظارتی، مدیران ارشد نیز عملکرد مدیران زیرمجموعه خود را باید رصد و پایش کنند و همراه مدیران حراست باشند.

وی با اشاره به اهمیت رصد و نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی و رضایتمندی ارباب‌رجوع که در نزد مقامات عالی‌رتبه نظام و همچنین وزیر جهاد کشاورزی با واژگان متعدد مطرح‌شده و مقام معظم رهبری در این خصوص در سخنرانی‌های متعدد نزد کارگزاران حکومتی اشاره فرموده‌اند، اظهار کرد: معظم له بر امر خدمتگزاری مجموعه حکومت و دستگاه‌های دولتی به مردم تأکید بسیار دارند و پاسخگویی، شفافیت و صحت و سرعت اطلاع‌رسانی را لازم می‌دانند و بر تأثیر رضایت عمومی و مشارکت مردم در امور در تأمین و تحکیم امنیت کشور تأکید می‌کنند و بی‌توجهی به حقوق، احترام، منافع و رضایتمندی مردم را برای اداره و امنیت کشور خطرناک می‌دانند بر این اساس، با تأکید وزیر جهاد کشاورزی برای ارتقاء خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع و رضایتمندی آن‌ها، بخشنامه مشترکی با امضای رئیس مرکز حراست و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تدوین شد که جهت اجرا به استان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات ملی جهاد کشاورزی ارسال گردیده است.

وی در تشریح ویژگی‌های بخشنامه صادرشده با موضوع رصد و نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع که در ۵ بند تنظیم‌شده و برم بنای آن اشخاصی که موجب ایجاد نارضایتی شده و از مقررات تخلف می‌کنند و به نقض قوانین مبادرت می‌ورزند، شناسایی‌شده و به هیأت های رسیدگی تخلفات معرفی می‌شوند. گفت: البته در این بخشنامه صرفاً وجه تنبیهی خاطیان موردتوجه قرار نگرفته، بلکه پس از سنجش میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات دستگاه و در راستای ارتقای انگیزه و تشویق کارکنان، افرادی که درزمینهٔتکریم ارباب‌رجوع و تسهیل خواسته‌های قانونی اهتمام لازم به عمل‌آورند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

هماهنگی و تعامل مدیران با حراست‌ها موجب تسریع در کارها می‌شود

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه، تعامل و همکاری بین حراست‌ها و مدیران به‌گونه‌ای که در عین تعامل مستقیم با مدیران حوزه خدمتی خود، رسیدگی و نظارت مسئولانه به شکل مستمر تداوم یابد را متذکر شد و از مدیران جهاد کشاورزی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها خواست از ظرفیت‌ها و مشاوره‌های حراست استفاده نمایند، چراکه درواقع مسئولان حراست از حقوق و آرامش آتی و در طول دوران خدمت آن‌ها دفاع می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *