انجام فعالیت اثربخش صندوق شهرستانی بهبهان در در امر خرید خرما وتوسعه و کشت گل نرگس

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نشست مشترک با مدیرکل امور بنگاهها و مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل دفتر بودجه، امور مجامع وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون دفتر امور آب و کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدیرکل دفتر امور مجامع و شرکت های دولتی وزارت جهاد کشاورزی، هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان در دفتر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه ۹۴ ، درباره صندوق های غیردولتی گفت: در کشور تاکنون ۹۸ صندوق تشکیل و مشغول فعالیت هستند که با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب صندوق های استانی، محصولی- ملی، شهرستانی و زنان تشکیل شده اند.

سپس سیدمحمد ابراهیم حسینی، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان درباره سیمای کشاورزی شهرستان بهبهان گزارشی ارائه کرد.

کشت  20 هکتار گل نرگس در شهرستان بهبهان

بابک دیده بان، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان گزارش عملکرد را ارائه کرد و درباره فعالیت های اثربخش این صندوق بهبهان گفت: خرید خرما به میزان ۲۰۰ تن و افزایش سطح زیرکشت گل نرگس در شهرستان تا ۲۰ هکتار از فعالیت های اثربخش این صندوق است.

وی احداث یک کارخانه چغندرقند و کلزا را با توجه به عملکرد بالای چغندرقند و کلزا در شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و فنی کشت را ضرورت دانست .

مدیرکل امور بنگاه ها و مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی:

روش ارائه خدمت در صندوق ها یک تفکر سیستمی است

ابوالفضل طیبی، مدیرکل امور بنگاه ها و مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با روش ارائه خدمت صندوق ها از آن به یک تفکر سیستمی یاد کرد و گفت: صندوق استان در این تفکر موثر و تأثیرگذار بر شهرستان بوده است و سلیقه ای نیست. در واقع در اجرای صحیح اصل ۴۴ واگذاری به بخش خصوصی است و صندوق ها توانسته اند بسیار خوب عمل کنند.

وی افزود: صندوق بهبهان گرچه نوپا است؛ ولی ایده و نوآوری های بلندی داشته است و با اجرای مدل های ارائه خدمت شیر، کنجد، کلزا، گل نرگس و خرما می تواند بسیار تاثیرگذار در بخش کشاورزی شهرستان باشد.

طیبی بااشاره به اینکه در مجمع شرکت مادر تخصصی باید بر روی ساختار سرمایه بیشتر کار کنیم و باید برنامه مدون و مشخص به صورت یک نقشه را داشته باشیم، گفت: چه در استان و چه در شهرستان ها، صندوق ها نقش توسعه ای دارند. از نمونه های بارز اجرای سیستمی برنامه ها و انتقال تجربه در مجموعه شهرستانی، صندوق استان خوزستان است که به عنوان الگو قابل معرفی است. از نکات کلیدی در صندوق ها، اعتمادسازی در بین جامعه تولیدکننده است که از مهمترین اقدامات صندوق است .

 

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

صندوق های غیردولتی بازوی جهاد کشاورزی هستند

در ادامه دشتی، معاون دفتر امور آب و کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: صندوق بازوی جهاد کشاورزی است و با اجرای طرح  550 هزار هکتاری می توان ۱۰ میلیون تن به تولید استان افزوده شود و حتی باید صنایع تبدیلی ایجاد شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه در سال ۹۵ در حمایت از کشت دانه های روغنی ۲ ردیف اعتباری برای کشت دانه ای روغنی تخصیص داده است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کشت دانه های روغنی اعتبار اختصاص می دهد

وی افزود: باید ظرفیت ها به وجود بیاید چرا که اعتبارات به این منطقه اعطا خواهد شد. از طرفی صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است؛ بنابراین هرگونه کمکی که خلاء های موجود را در بخش دانه های روغنی برطرف کند؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حاضر به همکاری است.

دشتی همچنین به نقش مثبت و موثر صندوق استان در اجرای فعالیت های اثربخش و برنامه‌ریزی‌هایی به منظور اجرای الگویی این طرح ها در صندوقهای شهرستانی اشاره و از مدیران صندوق استان تقدیر کرد .

قنبر جعفری، اول معاون امور مالی و اداری شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم گفت: پیشنهاد و مدل ارائه بورس کالا و خرید تضمینی به صورت پایلوت در استان خوزستان با بازارسازی صندوق استان خوزستان اجرا شده که بسیار موفق عمل کرده و ادامه آن امکان پذیر است.

در ادامه بازدیدی از نرگس زار بهبهان و طرح تولید نهال توسط صندوق بهبهان صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *