انتخاب هیات اجرایی موسس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصی، نمایندگان مدیران واحدهای چایسازی در هیات اجرایی موسس شرکت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با حضور مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی  و رئیس و معاونان سازمان چای کشور همچنین انتخاب شدند.

 

دراین نشست رحیم نظری گوران، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صبح امروز ۱۳ اسفندماه در رشت گفت: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درخواست تاسیس ۱۴صندوق برای محصولات زیرمجموعه خود داده است که فعلا تاسیس صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در اولویت نخست قرار گرفته است و اولویت بعدی با محصول زیتون است.

 

وی افزود: صندوق هایی که ایجاد می شوند به صورت شرکت سهامی خاص هستند و اداره آنها توسط خود سهامداران است.

 

نظری اظهار داشت: از جمله اهداف و برنامه های این صندوق اعطای تسهیلات به اعضایشان است و در زمان بحران  این صندوق می تواند به سهام دارانش کمک نماید.

 

مدیرتوسعه عملیات و بهبودوبهره وری شرکت مادر تخصصی گفت: صندوق مادر تخصصی صددرصددولتی است اما وظیفه اش ایجاد صندوقهای تخصصی است .

 

رحیم نظری افزود :یکی ازاهداف ووظایف این صندوقها اعطای تسهیلات درزمان موردنیازبه تولیدکنندگان است.

 

این مسول ادامه داد:این صندوقها ظرفیت های خیلی زیادی دارند تاحالا فقط۱۰درصدظرفیت این صندوقها را استفاده کرده ایم .

 

وی تصریح کرد :برخلاف سایرصندوقها ما هر۵۴هزار بهره بردارچای را عضواین صندوقها خواهیم کرد وتمام سهم چایکاران نیز ازسوی دولت پرداخت می گردد.

 

محمد ولی روزبهان، رئیس سازمان چای کشور با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید با حمایت از تولید داخلی، حرکتمان را به سمتی پیش ببریم که میزان واردات را کاهش وسطح زیرکشت را بالا ببریم.

 

وی در نشست با نمایندگان کشاورزان شهرستانهای رشت، فومن و شفت برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه به تولیدات داخلی دارند .

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در چندسال اخیر درکنار نگاه فرهنگی به بحث های اقتصادی و خصوصا بحث اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه دارند و در هفته های اخیر ازنگاه کارشناسی و موشکافانه بحث واردات را مطرح کردند ازهمین رو وظیفه ما متولیان را دو چندان سنگین تر نموده تا به تولید داخلی نگاه بسیار ویژه داشته باشیم.

 

وی گفت: حضرت آقا فرمودند جلوی واردات گرفته شود، اقتصاد کشور با تولید شکل می گیرد و نیت دولت هم حمایت جدی از مجموعه تولیدات داخلی است.

 

دکترروزبهان اظهارداشت:امسال برای اولین باربهای خرید تضمینی برگ سبز چای درآبانماه به کشاورزان پرداخت شد.

 

وی ادامه داد:یکی ازسیاست های دولت احیای باغات فرسوده، قدیمی و رها شده است و اعتبارخوبی درنظرگرفته شده است درکنارسیاست ها وبرنامه هایی که دولت تدبیروامیدداردما ابتدا در بحث باغات چای با پرداخت تسهیلات بهزراعی شروع کرده ایم وبعدآن درزمینه کارخانجات ،تبلیغات وبازاریابی برنامه داریم .

 

روزبهان ادامه داد: وام بهزراعی دردوسال اول بازپرداخت ندارد وفقط ازسال دوم بمدت سه سال بازپرداخت خواهدشد.

 

وی درادامه به تشکیل صندوق سرمایه گذاری چای اشاره کرد وافزود:این صندوق متعلق به شماست وشما کشاورزان چایکارمدیران وسیاست گذاران این صندوق هستید دولت ۴۹درصدسهام وبخش خصوصی ۵۱درصدسهام راداردکه از۵۱درصد۷۰درصدمتعلق به کشاورزان چایکاراست.

 

رئیس سازمان چای افزود:براساس اصل۴۴قانون اساسی بایداقتصادرا به دست خودمردم سپرد واین به آن معنی نیست که دولت از حمایت خوددست بردارد هرگز دولت این محصول واین صنعت را رها نمی کند حتی برنامه های حمایتی بیشتری نسبت به گذشته دارد.

 

روزبهان اشاره کرد: این صندوق متولی خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار نیست وبلکه درراستای حمایت از کشاورزان تسهیلات به آنها پرداخت می کند وسازمان چای همچنان متولی خریدتضمینی برگ سبز چای است.

 

هوشنگ محمدی، رئیس اداره امور مجامع شرکت مادر تخصصی نیز در ادامه گفت: در۱۰سال گذشته یکی از موفقیت های دولت به عنوان ناظر در این صندوق ها این بوده که ما با تشکیل این صندوق ها تقویت کننده سازمانهایی مانند سازمان چای هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این صندوق ۴۹%متعلق به دولت و از۵۱درصد سهم بخش خصوصی که از این ۵۱ درصد نیز ۷۰ % متعلق به کشاورزان چایکار و ۲۵% نیز متعلق به مدیران واحدهای چایسازی است.

 

محمدی گفت: در سطح کشور ابتدا این صندوق ها با۳۳ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال سرمایه تشکیل شد که آلان سرمایه آنها به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 

محمدی اظهارداشت: مرکزاصلی این صندوق درلاهیجان است ونمایندگی صندوق در تمام شهرستانهای چایخیزگیلان ومازندران راه اندازی می گردد.

 

در ادامه رحمت سمیعی، رئیس سندیکای کارخانجات چای شمال گفت: با توجه به اینکه  در این نشست ابهامات ونگرانی های ما رفع شد، ما هیچگونه مخالفتی با تشکیل این صندوق نداریم.

 

صادق حسنی و امیر مظفری به عنوان نمایندگان مدیران واحدهای چایسازی در هیات اجرایی موسس شرکت صندوق حمایت ازتوسعه صنعت چای کشورانتخاب شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *