افتتاح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد با حضور حسین خانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام، علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره، داریوش اعرابی، مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، کشاورزان، بهره برداران و … در روز پنج شنبه ۲۷ شهریورماه در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد برپا شد.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد با سرمایه ای معادل ۱۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حضور کثیری از کشاورزان این شهرستان فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد.

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در مجمع عمومی این صندوق گفت: ما هم اکنون در کشور ۳۱ صندوق استانی، ۳۷ شهرستانی،۱۰ زنان، ۶تخصصی محصولی و یک صندوق ملی داریم.

وی تصریح کرد: این صندوق‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۷۲ میلیون تومان ایجاد شده اند که بیش از ۱۹ هزار و ۶ هزار و پانصد تشکل کشاورزی و عضو را پوشش داده اند.

قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: ۵۴ درصد سهام این صندوق ها متعلق به تشکل‌ها  و اعضا در قالب بخش غیردولتی و ۴۶ درصد آن متعلق به شرکت مادر تخصصی به عنوان به بخش دولتی اختصاص یافته است.

به گفته قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی  این صندوق‌ها در سطح ملی، استانی، شهرستان تشکیل شده‌اند.افزون بر این تشکل‌های صندوق حمایت بخش کشاورزی در حوزه زنان هم فعال است.

قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی گفت: تاکنون ۳۶ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ها تشکیل شده است.

علیزاده مقدم روز پنج شنبه در نخستین مجمع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد اظهار کرد: این صندوق ها در استان های سمنان، خراسان جنوبی و تهران شکل گرفته است.

علیزاده مقدم گفت: بخش کشاورزی ۱۵ درصد در تولید ناخالص ایفای نقش می کند که مجموع سرمایه گذاری آن بیش از پنج درصد نیست.

ابوالفضل یاوری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز گفت: در سفر سال ۹۱ مقام معظم رهبری به استان ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر رهبری برای توسعه سرمایه صندوق حمایت از توسعه  بخش کشاورزی استان خراسان شمالی مصوب شد.

یاوری این نوع صندوق ها را یکی از بهترین روش در بحث تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: سرمایه این صندوق ها کمک کار کشاورزان بوده که بستر و پایه آن نیز اعتماد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *