افتتاح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شمیرانات

مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شمیرانات با حضور مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و کشاورزان و بهره برداران این بخش روز  دوشنبه  21  اسفندماه امسال در مصلی لواسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی، مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شمیرانات با حضور علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره و داریوش اعرابی؛ مدیر امور نمایندگان و مجامع، منصور بنیاب؛ سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سید محمد موسوی، رئیس سازمان , سید یوسف هاشمی؛ مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان تهران، حسین ابراهیمی؛ سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات و محمد لاریجانی؛ فرماندار شمیرانات برگزار شد.

سید محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهرانگفت:  شما سرداران تولید کشور امروز جمع شده اید که اهداف بخش کشاورزی تحقق یابد .

وی افزود: یکی از نیازهای بخش کشاورزی تامین سرمایه است که چند ویژگی دارد که میزان کم و کیف سرمایه یک اصل است که برای تامین آن تسهیلات بانکی یکی از راه هاست اما از پیچیدگی های خاص خود را دارد.

به گفته موسوی، تامین به موقع نقدینگی یکی از مشکلات اصلی کشاورزان و بهره برداران است بنابراین تامین آن یکی از محوری‌ترین کارهای بخش کشاورزی است.

موسوی تصریح کرد: امروز به منظور رفع این مشکل و تامین نقدینگی بخش شاهد تشکیل صندوق شهرستان شمیرانات هستیم که با حضور بیش از هزار تن از کشاورزان این شهرستان، این صندوق تشکیل می شود که امیدواریم با توکل به خداوند شاهد ارتقا سهم بخش کشاورزی باشیم.

علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزیبا اشاره به اینکه این صندوق بیش از یک بانک ظرفیت دارد، گفت: باید ظرفیت های لازم ایجاد شود تا به واسطه پشیبانی قانونی این صندوق نیز فعال تر شود.

وی افزود: هم اکنون سه هزار نفر بهره بردار در این شهرستان حضور دارند ولی ۳۶ درصد از کشاورزان و بهره برداران در تاسیس صندوق مشارکت داشته اند که امیدورایم شاهد حضور ۱۰۰ درصدی کشاورزان و بهره برداران این شهرستان باشیم.

به گفته اشرفی، هیات مدیره ای که امروز تعیین می شوند باید موتور محرکه صندوق باشند که شانه به شانه بانک ها حرکت کنند و با تعامل تنگاتنگ با مسئولان و مدیران شهرستان موجب رشد وشکوفایی صندوق شوند .

محمد لاریجانی؛ فرماندار شمیراناتنیز در این جلسه گفت: حضور من در این جلسه تنها برای تشکر و قدردانی از شما کشاورزان و بهره‌برداران است.

وی افزود: ما باید با رونق کشاورزی از وابستگی به نفت بکاهیم و این شهرستان را در راه پیشرفت کشاورزی یاری کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *