چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ www.sfida.ir

جلسه با استاندار استان بوشهر


رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با استاندار استان بوشهر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در روز چهارشنبه 31 تیرماه امسال  دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل، ابوالقاسم شمس و علیرضا اشرفی اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،محمدتقی منوچهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، عبدالرسول بهنام راد، رئیس هیئت مدیره و ماندني  زنگويي، مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان بوشهر بامصطفی سالاری، استاندار بوشهر در صبح روز چهارشنبه 31 تیرماه امسال  دفتر کار استاندار دیدار و گفت و گو کردند.

عملکرد صندوق بوشهر در زمینۀ ارائه تسهیلات به صنعت پرورش میگو درخشان است

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گزارشی از وضعیت کلی صندوق ها در کشور شامل سرمایه و تعداد آنها و شمه ای از خدمات آنها ارائه کرد و گفت: تعداد  کل صندوق ها در کشور در حال حاضر 93 صندوق شامل 32صندوق استانی و 7 صندوق تخصصی محصولی، 42صندوق شهرستانی، 10 صندوق زنان روستایی و 2صندوق منطقه ای منابع طبیعی و چای است .

وی افزود: صندوق استان بوشهر یکی از صندوق های خوب استانی است و عملکرد آن مخصوصاً در زمینۀ ارائه تسهیلات به صنعت پرورش میگو درخشان است.

محمدتقی منوچهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گزارشی از وضعیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر و عملکرد آن ارائه کرد و خواستار تأمین سرمایه سهم دولت برای افزایش سرمایه صندوق استان و تشکیل صندوق شهرستان دشتستان شد.

استاندارد بوشهر آمادگی خود را برای افزایش سرمایه صندوق بوشهر اعلام کرد

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر و ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: ما از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری کمک میگیریم و همچنین در صورت رفع موانع قانونی از اعتبارات استانی نیز کمک خواهیم گرفت.

شرکت در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

در ادامه سفر اعضای هیات مدیره شرکت مادر به استان بوشهر سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل، ابوالقاسم شمس و علیرضا اشرفی اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر شرکت کردند .

در ابتدا محمدتقی منوچهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گزارشی از وضعیت کشاورزی استان بوشهر و محصولات تولیدی استان ارائه کرد.

انتخاب استان بوشهر در زمینۀ تکمیل زنجیرۀ تولید میگوی پرورشی به عنوان پایلوت

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق ها بایستی حلقه های مختلف تولید را به هم وصل کنند؛ حلقه های مختلفی شامل تأمین مواد اولیه، تولید محصول، فرآوری و فروش محصول.

وی افزود: استان بوشهر می‌تواند در زمینۀ تکمیل زنجیرۀ تولید میگوی پرورشی به عنوان پایلوت انتخاب شود.

رضوی اردکانی همچنین اظهار داشت: ما تفاهم کرده ایم که حتی منابع بانکی مورد نیاز تولید و پرورش میگو از طریق صندوق ها انجام شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی توصیه کرد که کارگروه تخصصی توسعۀ صندوق تشکیل و حکم اعضاء به وسیلۀ ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شود. همچنین با استفاده از چهره های صاحب نظر اتاق فکر صندوق فعّال شود.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دشتستان تشکیل می شود

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: طرح تأسیس و بازنگری صندوق در کارگروه تخصصی که تشکیل خواهد شد، مطرح شود که آیا وضع موجود در سهم زیربخش ها در صندوق مطلوب است یا بایستی تغییر یابد.

وی افزود: در تفاهمنامه فی ما بین شرکت مادر تخصصی، سازمان جهاد کشاورزی استان و استانداری بوشهر اعتبار لازم برای تأمین سرمایه لازم برای افزایش سرمایه صندوق استان و تشکیل صندوق شهرستان دشتستان پیش بینی خواهد شد.

 جهاد کشاورزی باید نقش هر نهادیی را در توسعه کشاورزی بوشهر تعیین کند

در ادامه ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار کرد: صندوق ها یکی از ابزارهای توسعه هستند و خود به تنهائی نمیتوانند منشأ توسعه باشند، همچنان که بانکها و تشکل ها و نهاده های فعال در بخش نیز ابزارهای توسعه هستند , در این رابطه سازمان جهاد کشاورزی باید نقش و سهم هریک از اینها را در توسعه مشخص نماید.

وی افزود: بنابراین در سند توسعه بایستی جایگاه صندوق ها و نقش آنها تعریف شود. بایستی شیوۀ ارائه خدمت در صندوق ها تغییر یابد , ما دنبال این تغییر هستیم تا وضعیت فعلی را به وضعیت مطلوب برسانیم.

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هم از افرادی که در تشکیل صندوق استان و ادامۀ فعالیت آن نقش داشته اند تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که جلسات صندوق با مدیران سازمان به طور مرتب برگزار شود.

وی افزود: در جلسات مجامع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر مدیران سازمان نیز میتوانند شرکت کنند.

همچنین ماندني  زنگويي، مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان بوشهر گزارشی از عملکرد صندوق ارائه داد.

در ادامه تعدادی از مدیران شرکت کننده در جلسه سؤالاتی مطرح کردند و خواستار ورود صندوق ها در توسعه و سرمایه گذاری شدند.

در پایان سفر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به همراه معاون پرورش میگوی اداره کل شیلات استان و همکارانشان از یکی از کارگاه های تولید لارو میگو و مراحل مختلف تولید لارو تا مرحلۀ انتقال به حوضچۀ پرورش و یکی از مزارع پرورش  میگو بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت آنها در زمینۀ تولید لارو و پرورش میگو آشنا شدند. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.