چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ www.sfida.ir

پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون یک ریال معوقه در صندوق شهریار


رئيس هيئت مديره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار گفت: میزان سرمایه صندوق پس از گذشت 2سال از فعالیت صندوق به 22 میلیارد ریال و تعداد اعضاء به 589 تن افزایش یافته است و با ارائه حدود 70 میلیارد ریال تسهیلات به اعضاء، صندوق فاقد حتی یک فقره تسهیلات معوق بوده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سيد حامد امير آبادي زاده، رئيس هيئت مديره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار درباره عملکرد طی دو سال گذشته این صندوق گفت: صندوق با سرمایه اولیه 10 میلیارد و 700 میلیون ریال و با عضویت 377 تن به ثبت رسید و پس از گذشت 2سال از فعالیت، میزان سرمایه صندوق به 22 میلیارد ریال و تعداد اعضاء نیز به 589 تن افزایش یافته است که نشان دهنده استقبال فعالان بخش کشاورزی شهریار برای سهام دارد شدن در صندوق است.

وی افزود:  انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون برای بهره برداری اعضاء از منابع مالی بانک و تامین نقدینگی مورد نیاز در بخش های مختلف تولید باغ، زراعت، مرغداری، دامداری، گلخانه، مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و ... صورت پذیرفته،  چنانچه تاکنون مبلغ حدود 70 میلیارد ریال تسهیلات به اعضاء صندوق از طریق منابع بانکی  و داخلی صندوق پرداخت شده است.

امير آبادي زاده تصریح کرد:طراحی مدل مناسب ارائه تسهیلات به اعضاء با انعقاد تفاهم نامه بانکی و ترغیب و تشویق کشاورزان به سهام داران شدن در صندوق با مشاهده مدل خدمت رسانی متفاوت این صندوق به اعضاء با توجه به شرایط خرده مالکی و خاص آنها نسبت به شهرستان های دیگر وایجاد بستر مناسب برای خرید سبوس مورد نیاز دامداران شهرستان با پرداخت مبلغ 51 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به نماینده صندوق و صرفه جویی در هزینه دامداران  و برطرف کردن مشکلات دیرینه خرید و توزیع سبوس در شهرستان شهریار از دیگر فعالیت های این صندوق بوده است.

وی افزود:مساعدت صندوق در ساخت مجتمع بسته بندی محصولات کشاورزی که دارای پروانه تاسیس از جهاد کشاورزی استان تهران است و حدود 2 سال در انتظار دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی بود؛ از دیگر فعالیت های این صندوق بود چنانچه در نهایت با دریافت تسهیلاتی به مبلغ دو میلیارد ریال این واحد تولیدی در شهرستان احداث شد.

رئيس هيات مديره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار گفت:نظارت دقیق به نحوه دریافت و مصرف صحیح تسهیلات از طریق بازدیدهای مکرر و دوره ای توسط اعضاءهیئت مدیره موجب شده تا تسهیلات پرداختی به موقع وصول و صندوق فاقد حتی یک فقره تسهیلات معوق بوده و از این آفت بزرگ کاملا در امان باشد.

 امير آبادي زاده همکاری مستمر و مناسب با مدیر اداره کل جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی شهرستان در برگزاری کلاس های آموزشی در بخش های مختلف و مورد نیاز بهره برداران بخش کشاورزی را از دیگر دلایل پیشرفت این صندوق عنوان کرد  و افزود: صندوق شهرستان شهریار به محل امنی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تبدیل شده و متقاضیان بسیار زیادی برای خرید سهام مراجعه می کنند که در صورت تامین سهم دولت می توانیم شاهد افزایش سرمایه و تعداد اعضاء باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به عضویت جمع کثیری از باغداران در صندوق، میتوان در صورت تامین منابع مالی و پرداخت سهم بودجه آبیاری تحت فشار شهرستان به صندوق شهرستانی نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام اعضاء اقدام و متعاقبا در صرفه جویی منابع آبی و افزایش راندمان تولید به نتایج مطلوبی دست یافت. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.