چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۰ www.sfida.ir

صندوق خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد نمونه است


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نشست هم‌اندیشی شرکت مادر تخصصی در شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی گفت: صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان خراسان جنوبي در بین صندوقها در رتبه سوم كشوري و بهترين ارزيابي در عملكرد را دارد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، جلسه هم انديشي صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان خراسان جنوبي با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري، نماينده حوزه ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي، فرمانداران شهرستان ها، ريیس سازمان جهاد کشاورزی، مديران كل ادارات تابعه و ستادي استان، مديران عامل تشكل ها و صندوق هاي حمايت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی و شهرستان های آنها  در سالن جلسات سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي برگزار شد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سهم استان خراسان جنوبی در صندوق این استان  40 میلیارد تومان است که نسبت به سایر استان‌ها و میزان تولید ‌بسیار مطلوب است،

رضوی اردکانی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی به دلیل حضور خوب مردم و مسئولان، سرمایه صندوق به میزان کافی تامین شده است، تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر میزان سرمایه‌گذاری در صندوق، جزو استان‌های برتر در کشور است.

وي اظهار داشت: بايد نگاهي مثبت با محوريت خدمات رساني به مردم بالاخص قشر محروم در مناطق روستايي و مرزي داشته باشيم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پتانسيل ها و مشكلات خراسان جنوبي اشاره كرد و گفت: در سال جاري يكي از مهمترين برنامه هاي شرکت مادر تخصصی براي خراسان جنوبي افزايش تخصيص اعتبار است.

وي صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي خراسان جنوبي را در ارزيابي عملكرد نمونه معرفي كرد.

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: تشكيل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبي و رويكرد تخصيص منابع در حوزه دولتي و غيردولتي نياز به تحول جدي دارد چرا که نوع نگاه كشور به خراسان جنوبي نگاهي ويژه است.

وی از تعداد 91 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 900 ميليارد تومان در سطح كشور خبر داد و افزود: شركت مادر تخصصي آمادگي همكاري و حمايت خود را از صندوق هاي شهرستانی خراساني جنوبي و همچنين صندوق هاي خرد زنان روستايي كه در شهرستان هاي درميان و سرايان فعاليت دارند، اعلام می کند.

علیزاده مقدم صندوق را ابزاري در بخش دولتي و غيردولتي براي توسعه پايدار بخش كشاورزي برشمرد و گفت: در قانون اصلاح ماليات كشور، صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي از ماليات معاف شدند.

 

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي:

صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي الگوي موفق در بخش كشاورزي استان هستند

علی رضايي، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي گفت: بخش كشاورزي استان حوزه پويايي است كه با مشارکت صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي و مردم مي‌تواند تاثير بسزايي در اقتصاد استان داشته باشد.

وي به توسعه و حمايت از صنايع فراوري و الگوي كشت تاكيد داشت و گفت: دهستان ها و فرمانداري ها بايد تلاش كنند در زمينه ساماندهی اشتغال در عرصه کشاورزی شرايط مساعدي فراهم شود.

رضایی افزود: قيمت تضميني محصولات كشاورزي امروزه مقوله مهمي است و تشكل هاي بخش كشاورزي و صندوق ها بايد با توان خودشان و داشتن اطلاعات و فناوري هاي روز خود را در عرصه نشان دهند .

وي خاطر نشان كرد: صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي الگوي موفق در بخش كشاورزي استان هستند و با توجه به هزينه هاي بخش کشاورزی و با همت و تلاش مردم در اين وضعيت بحران خشكسالي با اراده راسخ می بایست حركتي جهشي داشته باشند.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي سرمايه خالص در بخش كشاورزي كشور را 4درصد اعلام كرد و گفت: اصل موضوع خودكفايي، عزت و سربلندي در بخش كشاورزي است .

 

صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بازوهای توانمند کشاورزی استان هستند

هاشم ولي پورمطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی نیز در این نشست به وضعيت كشاورزي استان اشاره اي کرد و گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بازوهای توانمند کشاورزی استان هستند چرا که با توجه به خشكسالي‌هاي اخير، همچنان بخش كشاورزي در خراسان جنوبي بخشي پويا است و در این زمینه صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي نقشي مفيد و موثر داشته اند.

وی افزود 23 درصد ارزش افزوده استان مربوط به فعالیت‌های کشاورزی است و كشاورزی یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی خراسان جنوبی است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی استان است، افزود: با بیان اینکه 35درصد اشتغال استان در زمینه کشاورزی است، میانگین تولیدات کشاورزی در استان تنها 16 صدم درصد با تولیدات کشوری اختلاف دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با تاکید بر الگوسازی صحیح برای کشاورزی در استان گفت: صندوق‌های کشاورزی باید ناظر بر مدیریت کشاورزی استان و فرایندسازی الگوهای صحیح کشاورزی باشند. در حال حاضر 11 صندوق شهرستانی و دو صندوق زنان در استان فعال است.

ولي پورمطلق گفت: استان در زمینه راه اندازی صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ها در رتبه برتر قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی سهم بسزایی در افزایش سرمایه استان در تولید بخش کشاورزی دارند، افزود: برای رسیدن به کشاورزی پایدار در خراسان جنوبی باید فرایندسازی انجام شود.

 

نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي:

صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزی موجب ايجاد اعتماد در مخاطبان شده اند

نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي، سلامتي كار در بنگاه هاي اقتصادي و صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي را بسيار مهم برشمرد و افزود: سلامتي در يك بنگاه منجر به ايجاد اعتماد در مخاطبان جامعه و مردم مي‌شود.

جت الاسلام و المسلمین سید محمد علی سجادی گفت: در استان خراسان جنوبي متوليان صندوق با نهايت دقت اين سلامتي را تامين و ايجاد كرده اند.

وي از مشاركت و همراهي مردم در توسعه اين صندوق ها خبر داد و گفت: موفقيت و پايداري صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي خراسان جنوبي نشان از همراهي، مشاركت و جلب اعتماد مردم و استفاده از توان بهره برداران بخش كشاورزي است.

مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان خوسف يكي از سياست هاي دولت تدبير و اميد را جهش و رونق اقتصادي برشمرد و گفت: اگر قرار است سرمايه گذاري اي صورت پذيرد بايد در بخش كشاورزي باشد چراكه كشاورزي در خراسان جنوبي امنيت محور است.

فرجامي از رتبه هاي شاخص محصولات مزيت دار خراسان جنوبي، طرح ترسيب كربن، شركت هاي سهامي زراعي، مجتمع هاي گلخانه هاي و ديگر پتانسيل هاي كشاورزي استان خبر داد و گفت: كشاورزي خراسان جنوبي از همه لحاظ بايد جدي گرفته شود .



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.