چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ www.sfida.ir

سرمایه صندوق استان قزوین می‌تواند به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد


جلسه مشترك رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در در روز یکشنبه 23 فروردین ماه امسال برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی‌و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ پيرو هماهنگي‌هاي به عمل آمده جلسه مشترك سید عبدالکریم رضوی اردکانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل، علیرضا اشرفی و ابوالقاسم شمس اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مرتضی روزبه، استاندار استان قزوین، علی ابراهیمی‌پاک؛ رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقیفرد؛ نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین؛ منصور بازدار، مدیرعاملوحسین نعمتی، عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در محل استانداری استان قزوین تشكيل شد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نخستین مشکل بخش کشاورزی را کمبود نقدینگی اعلام کرد و گفت: شیوه دسترسی به منابع در بخش کشاورزی مهم است. بخش کشاورزی گسترده و در معرض حوادث است اما منابع در این بخش به موقع و به جا در دسترس قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: در چند سال گذشته مطالعاتی درباره نظام مالی- اعتباری غیردولتی بخش کشاورزی انجام که در نهایت به تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی منجر شد.

رضوی اردکانی اظهار داشت: قانون افزایش بهره وری و قانون برنامه‌ها همه کمک کننده توسعه صندوق‌ها هستند.در حال حاضر سرمایه 91 صندوق‌ تشکل شده در کل کشور حدود 840 میلیارد تومان است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به اینکه صندوق‌های غیردولتی تشکیل شده شامل صندوق‌های استانی، ملی، شهرستانی و زنان هستند، گفت: سهامداران صندوق‌های استانی تشکل‌های فراگیر استانی، سهامداران صندوق‌های تخصصی، منطقه ای و ملی تشکل‌های ملی و استانی، سهامداران صندوق‌های شهرستانی آحاد کشاورزان و سهامداران صندوق‌های زنان روستایی زنان هستند و شعار محوری صندوق‌ها ارائه تسهیلات به جا، به موقع به اندازه، ساده، ارزان است.

وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین به دلیل تشکل‌های فعال، صندوق خوبی است.از طرف دیگر عملکرد استانداری در قزوین در خصوص صندوق نیز خوب بوده است و با اقدامات در دست انجام سرمایه فعلی صندوق به 33 میلیارد تومان و با توجه به آمادگی مردم و استان تا آخر سال ان شالله به 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

در ادامه مرتضی روزبه، استاندار استان قزوین نیز در این جلسه گفت: ما با صندوق ارتباط خوبی داریم و از کارکرد و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین رضایت داریم.چرا که در سال 75 به مرغداران سفارش شد که خرده سرمایه‌ها را تجمیع کنند و به سرمایه درشتی تبدیل نمایند و مشکلات مرغداران را حل کنند ولی به شکلی که در صندوق انجام شده است، صورت نگرفت.  

وی افزود: ما حتما باید بخش کشاورزی را به دلایل متعدد و با توجه به شرایط، تقویت و برای بازار و بحران‌ها تدبیر کنیم و برای بحث مالی مورد نیاز آنان برنامه ریزی و کمک کنیم.همچنین باید یک مدل برای رشد و توسعه و ارائه خدمت برای صندوق طراحی و آن را عملیاتی کنیم.بنابراین پیشنهاد دارم آقای بازدار و یا آقای متقی فرد مدلی ارائه دهند تا بتوانیم آن را براساس شرایط استان تقویت و عملیاتی کنیم.

استاندار قزوین اظهار داشت: آبیاری تحت فشار باید در اولویت قرار گیرد، چرا که آب امر خیلی مهمی‌است در این مورد هم ما می‌توانیم کمک کنیم و آماده ایم اموال و امکانات مازاد سازمان جهاد کشاورزی را حتی با تغییر کاربری به ارزش افزوده تبدیل و جهت سرمایهدر صندوق استان به کار بگیریم.

علی‌اکبر متقی‌فرد؛ نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و آخرین وضعیت صندوق ارائه کرد واظهار داشت: 45تشکل در زیربخش‌های مختلف در صندوق استان عضویت و مابقی تشکل‌ها در قالب توسعه فعالیت صندوق مشارکت خواهند کرد. همچنین تاکنون 50  میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش به تشکل‌ها ارائه شده است.

وی افزود: نقش شرکت مادر تخصصی در طول 10 سال گذشته خیلی خوب بوده است.از طرفی در قانون افزایش بهره‌وری دولت می‌تواند کمک‌های زیادی به صندوق‌ها نماید چرا که توزیع عاملیت‌های دولتی و ... به صندوق‌ها واگذار شده است.

متقی‌فرد تصریح کرد: در سال 92-93 تفاهمنامه ای با استانداری امضا شد و در راستای آن استانداری کمک‌های خوبی کرده است. بنابراین در طرح افزایش سرمایه در نظر داریم زنجیره تولید را اجراء کنیم و در حال بررسی آن هستیم.

نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون 10 هزار هکتار آبیاری نوین در صندوق استان انجام داده است.

منصور بازدار، مدیرعاملصندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین هم گفت: امسال اعتبار آبیاری تحت فشار به ما اختصاص داده نشده است؛ در حالی که برای صندوق  90 میلیارد تومان تعهد داریم، ولی تنها چهار میلیارد تومان اعتبار آبیاری تحت فشار مصوب شده است.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.