چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ www.sfida.ir

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فاروج تاسیس شد


صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فاروج  با سرمایه بیش از 7 میلیارد ریال با حضور 128 سهام دار تاسیس شد.

به گزارش روابط عمومي و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، مجمع عمومی موسس صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی روز شنبه 8 آذرماه با حضور فرماندار شهرستان و جمعي از مديران و بهره برداران با سرمایه اولیه 7 میلیارد و 35 میلیون و 290 هزار ریال تاسیس شد که سهم بهره برداران سه میلیارد و 447 میلیون و 290 هزار ریال و سهم دولت که از محل اعتبارات مربوط به سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان تامین شد، به مبلغ سه میلیارد و 588 میلیون ریال بود. 

علیرضا اشرفی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، در انتخابات هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی فاروج گفت: هشتاد و نهمین صندوق توسعه  کشاورزی کشور در شهرستان فاروج راه اندازی شد.

وی افزود: از مجموع صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل شده، 39 صندوق در سطح شهرستان ها تشکیل شده است که در سطح استان خراسان شمالی، سه شهرستان از آن برخوردار شده اند.

این مسئول گفت: 25 هزار نفر عضو این صندوق ها در سطح کشور هستند.

وی سرمایه صندوق ها را، 800 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 3هزار میلیارد تومان تسهیلات به اعضا پرداخت شده است.

در انتخابات تشکیل هیئت مدیره صندوق حمایت از بخش کشاورزی فاروج، 18 نفر  نام نویسی کرده بودند که  با رای گیری از 140 عضو صندوق،  5  نفر( عباس حیدری، جعفر چمنی، جواد حسین پوران، علی توافقی و ابوالحسنباذوق ) به عنوان اعضای اصلی  هیئت مدیره انتخاب شدند.

 

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

هدف از تشکیل صندوق فاروج اعطای تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان است

 عبدالله یوسفی، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان فاروج با کسری سرمایه اولیه مواجه است.

وی بر ضرورت جبران این کسری توسط سهامداران تاکید و اظهار کرد: آورده سهامداران سه میلیارد و 447 میلیون ریال است و حال آنکه طبق ضوابط صندوق مرکزی باید آورده صندوق افزون بر 17 میلیارد ریال باشد.

یوسفی با بیان اینکه تاکنون 11 تشکل و 117 کشاورز در این صندوق عضو شده اند، افزود: برای تشکیل سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در شهرستان فاروج، تلاش زیادی را در مرکز انجام دادیم و انتظار داریم کسری آورده اعضای صندوق جبران شود.

وی هدف از تشکیل صندوق مزبور را اعطای تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان و فراهم شدن زمینه برای سرمایه گذاری های کوچک و متوسط تولید کنندگان این بخش برشمرد.

  

فرماندار شهرستان فاروج:

صندوق هاي حمایت فرصتي طلايي براي نگاه به گذشته و ترسيم آينده است

همچنین امان الله خدمتگزار فرماندار فاروج نیز گفت: برای برخورداری از مزایای صندوق حمایت از بخش کشاورزی ضروری است کسری سرمایه با مشارکت کشاورزان منطقه تامین شود.

وی افزود: از مجموع 17 میلیارد ریال سرمایه مصوب برای راه اندازی اولیه، نیمی واریز شده و انتظار می رود با آغاز فعالیت صندوق، این رقم به حد نصاب برسد.

خدمتگزار گفت: در بخش کشاورزی  170 میلیارد  ریال تسهیلات در 5 پروژه بزرگ از جمله کارخانه شیر خشک،  پرورش ماهی سردابی،  پرورش مرغ گوشتی ... پیش بینی شده وعلاوه برآن 13 میلیارد ریال هم به بخش ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد:  با توجه به گسترده بودن خانوارهای  بهره بردار بخش کشاورزی در شهرستان از اعتبارات سفر رهبری هم 38 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته است.

وی افزود: وی از سرفصل های اعتباری  سفر رهبری، ماده 180 وتملک دارایی وسرمایه ای 58 میلیارد و700 میلیون ریال دیگر هم برای حوزه کشاورزی لحاظ شده است.

فرماندار فاروج تاکید کرد: دولت  سهم خود را برای کمک به حوزه کشاورزی لحاظ کرده است وحالا نوبت به کشاورزان وباغداران است که با حضور موثر در صندوق  حمایت از بخش کشاورزی به روند رو به رشد این بخش کمک کنند .

خدمتگزار گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تنها نهاد مالی - اعتباری غیردولتی است که با مشارکت تولید کنندگان و بهره‌برداران تشکیل شده و با تامین مالی و ارتقای نرخ سرمایه گذاری بخش کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات مالی و نقدینگی و نهاده های موردنیاز را حل کند.

فرماندار فاروج رونق اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات کم بهره بلندمدت، استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی در توسعه همه جانبه، جایگزین کردن صادرات کشاورزی به جای نفت و خودکفایی و حفظ سهم نسل آینده را بخشی از مزایای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان برشمرد.

در اين جلسه فرماندار فاروج عنوان داشت: بخش كشاورزي نقش مهمي در اقتصاد و سلامت دارد، اهميت و ضرورت سرمايه گذاري در اين بخش با شكل گيري نهادها و تشكل هاي قومي با تجميع منابع خرد و هدايت و تخصيص بهينه آن فراهم مي شود .

وی خاطر نشان كرد: تحقق اين امر مستلزم كمك و مشاركت دولت با بخش خصوصي است تا از اين طريق ضمن توسعه سرمايه گذاري به افزايش درآمد و توليدات كشاورزي كمك كند. چرا که افزايش سرمايه گذاري باعث رشد اقتصادي مي شود. تشكيل صندوق هاي حمایت از توسعه بخش كشاورزي فرصتي طلايي براي نگاه به گذشته و ترسيم آينده است .

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج:

بهره برداران به میزان سهم خود در صندوق می توانند از تسهیلات بهره مند شوند

عباس حیدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج نیز گفت: 10 درصد از سهم اعتباری این صندوق در استان خراسان شمالی به شهرستان فاروج اختصاص دارد چراکه 10 درصد سهم تولیدات کشاورزی استانی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی فاروج گفت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به میزان سهم خود در صندوق توسعه می توانند از تسهیلات آن به صورت قرض الحسنه بهره مند شوند.

 

امام جمعه شهرستان فاروج:

تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حمایت از کشاورزان است

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج گفت: کشاورزان بیش از همه باید سپاسگزار بارش های اخیر باشند. چرا که تشکیل چنین صندوقی برای حمایت از کشاورزان است واین حمایت در سایه مشارکت اعضا شدنی است .

وی افزود: هر سهامداری که در خود توانایی خدمت می بیند، عضو هیئت موسس شود تا باری از دوش  جامعه با این خدمت برداشته شود.

وی گفت: تلاش کنید صندوق حمایت از بخش کشاورزی برای سایر حوزه ها الگو شود. 

از 60 هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان فاروج 30 هزار هکتار زیر کشت است که گندم، جو، انگور و زعفران از مهمترین محصولات این شهرستان 52 هزار نفری است. 

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.