چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ www.sfida.ir

مصاحبه زنده تلویزیونی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی در شبکه بازار


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز دوشنبه 24 شهریورماه در مصاحبه زنده تلویزیونی خود در شبکه بازار از تاسیس 84 صندوق غیردولتی حمایت از سال 83 تاکنون خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی به سهام داران از ابتدای تشکیل تا پایان تیرماه سال 93 بیش از 31 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه سرمایه اولیه 84 صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در حدود  869 میلیارد و 327 میلیون ریال است، گفت: سرمایه صندوق های مزبور در سال93  به 7 هزار و 720میلیارد ریال رسیده که حدو 270 درصد نسبت به مشابه سال91 رشد داشته است. که سهم بخش خصوصی در این صندوق‌ها 4 هزار و 126 میلیارد ریال سهم دولت 3هزار و 594میلیارد ریال در این سرمایه‌گذاری بوده است.

رضوی اردکانی تصریح کرد: در رتبه بندی صندوق ها از لحاظ سرمایه، صندوق غیردولتی حمایت از تولیدات دامی و دامپروری با سرمایه ای بالغ بر یک هزار و 278 میلیارد ریال در رتبه نخست و صندوق خوزستان با سرمایه ای در حدود 527 میلیارد ریال و صندوق اصفهان با سرمایه 344 میلیارد ریال به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 47 شهرستان و دو استان فارس و مازندران برای ایجاد صندوق های غیردولتی در شهرستان های خود درخواست داده اند، گفت: طرح های تاسیس صندوق های شهرستان های خرمشهر، آبادان،شیروان،بجنورد، فاروج و چابهار به تصویب رسیده است و جلسات توجهی 12 شهرستان برگزار و 5 شهرستان در حال تدوین طرح خود هستند.

رضوی اردکانی تصریح کرد: مجموع تسهیلات پرداختی صندوق‌های غیردولتی به سهام داران از ابتدای تشکیل تا پایان تیرماه سال 93، در مجموع 31 هزار و141 میلیارد ریال بوده که از این میزان نزدیک به 90 درصد تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد حداکثر 4 درصد از محل منابع داخلی صندوق ها و شرکت مادر تخصصی تامین شده است. همچنین در عملکرد یکساله دولت یازدهم مجموع تسهیلات پرداختی بالغ بر 9 هزار و 760 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 در حدود40 درصد رشد داشته اشت که سهم زیربخش دام وطیور 39 درصد، زراعت و باغبانی 32 درصد، صنایع و خدمات کشاورزی 14 درصد، عشایری 9 درصد و شیلات و‌آبزیان 7 درصد بوده است.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.