چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ www.sfida.ir

تغییر نگرش‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی با لودر و بولدوزر محقق نمی‌شود


همايش سالانه روابط عمومي سازمان‌هاي جهاد كشاورزي استان‌ها، امروز چهارشنبه 19 شهریورماه در موسسه تحقيقاتي واكسن و سرم‌سازي كرج برگزار ‌شد.

 به گزارش روابط عمومي و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی،  شاهرخ رمضان‌نژاد،مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي در همايش سراسري مديران روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي گفت: تغيير نگرش‌ها در حوزه اطلاع‌رساني با لودر و بولدوزر و نگاه سخت‌افزاري و فيزيكي محقق نمي‌شود.

وی اظهار كرد: آنچه اكنون بيش از هر چيز مي‌تواند خلأ اطلاع‌رسانه‌اي را در هر سازماني پر كند، تغيير نگرش‌ها است كه با لودر و بولدوزر محقق نمي‌شود و بخشي از آن به عملكرد خود روابط عمومي‌ها و عدم نقش‌آفريني آنها در مضوعات مختلف بر مي‌گردد.

مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي افزود: اكنون تا اسم پول مي‌آيد نگاه‌ها به سمت نگاه فيزيكي و كود و بذر مي‌رود در حالي كه اين‌ها 30 سال بوده و امروز وقت تغيير نگرش‌ها فرا رسيده است.

وي پيوست فرهنگي و اطلاع‌رساني در طرح‌ها و سياست‌ها را يك حلقه مفقوده خواند و تصريح كرد: اگر در سياست‌ها و تحقق اهداف ناموفق هستيم براي اين است كه به پيوست فرهنگي و اطلاع‌رساني توجه نكرديم.

رمضان‌نژاد ادامه داد: نظام رسانه‌اي و درك نقش رسانه از ديگر مسائل مهم در كاركرد روابط عمومي‌ها است كه اگر به آن توجه نكنيم نه تنها به اهداف كامل بخش كشاورزي نمي‌رسيم بلكه ناموفق خواهيم بود.

وي تاكيد كرد: 50 درصد پيشبرد سياست‌هاي هر بخشي به نظام رسانه‌اي بستگي مستقيم دارد و غافل شدن از آن، منجر به عقب‌نشيني هر سياست‌گذار و تصميم‌گيرنده‌اي مي‌شود.

مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي شناخت ذائقه رسانه‌ها را براي كار روابط عمومي‌ها مهم دانست و ابراز داشت: اگر مي‌خواهيم در مطبوعات و رسانه‌ها جايي داشته باشيم بايد در وهله نخست، توليد محتوا بكنيم و در وهله دوم روزنامه‌پسند، مخاطب پسند و با درك عنصر زمان در خبرنويسي بنويسيم و اصول فني نگارش را رعايت كنيم.

وي بيان كرد: از مدير نامه‌اي عمل كردن پرهيز كنيم و حرف‌هاي كارشناسي را به سطح رسانه و عموم بكشانيم.

رمضان‌نژاد با بيان اهميت عمومي كردن سياست‌هاي بخش كشاورزي، خطاب به روابط عمومي‌ها گفت: آنقدر از سياست‌ها و رويكرده بگوييد و بنويسيد تا در جامعه نهادينه و عمومي شوند.

اين مسئول رسانه‌اي در وزارت جهاد كشاورزي ابراز داشت: برنامه اصلي ما تبديل كشاورزي به موضوعي درجه اول در كشور است و اين محقق نمي‌شود جز با كارايي مثبت، مفيد و به موقع روابط عمومي‌ها.

وي گفت:‌ ما مي‌خواهيم، كشاورزي موضوع هنر و شعر و رسانه شود  و از همه مديران و كارشناسان حوزه روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي انتظار داريم كه در راستاي اين هدف مهم گام بردارند.

مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي اثر يك شعر و عكس در حوزه كشاورزي را به مراتب اثرگذارتر از هزاران گزارش وزير و وكيل خواند و خاطرنشان كرد: برنامه ما اين است كه با رسانه‌ها، گروه‌هاي مختلف هنري، فوتبال، سينما و همه اقشار و آحاد جامعه ارتباط موثر برقرار و اين هم‌افزايي را با اين هدف كه كشاورزي به موضوع اصلي جامعه تبديل شود،‌به وجود آوريم.

اين همايش به منظور تبيين سياست‌هاي سالانه روابط عمومي‌ها در سازمان‌هاي جهاد كشاورزي كشور برگزار ‌شد.

منصور بنیاب، سرپرست روابط عمومي و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی گفت: اين همايش، به منظور هماهنگي و ايجاد وحدت رويه در سياست‌ها و رويكردهاي وزارت جهاد كشاورزي در عرصه اطلاع‌رساني برگزار شد.

وي با اشاره به اهميت اين همايش و ضرورت انسجام و همدلي در سازمان‌هاي تابعه وزارت كشاورزي، تاكيد كرد:‌ بدون شك، خلأ اطلاع‌رساني در يك سازمان به منزله ابتر بودن خدمات و عملكردهايي است كه باید براساس فرمايش بنيان‌گذار انقلاب اسلامي به مردم گفته شود.

بنیاب  تصريح كرد:‌ روابط عمومي‌ها به عنوان ورودي و خروجي در هر سازماني، جايگاه والايي داشته كه انتظار مي‌رود مديران با درك اين جايگاه به روند خدمت‌رساني به مردم را تسهيل و موثر‌تر كنند.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.