چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ www.sfida.ir

صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی فرصت خوبی برای توسعه تعاونی ها است


رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: کار، فکر و تدبیر باید در تعاونی ها نهادینه شود و از امکانات اولیه تولید استفاده کرد زیرا تعاونی ها با حمایت از صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی می توانند تحول عظیمی را در کشور ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور،  رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان افزود: دراین میان بخش تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد که می تواند ایفاگر نقش ستون فقرات اقتصاد مقاومتی بوده و بن بست گشا باشد از اهمیت خاص برخورداراست.

وی گفت: جان گرفتن تولید در کشور بی شک نیازمند پارامتر هایی است که باید مورد توجه قرارگیرد در این میان اشتغال و امنیت شغلی در سایه تولید به وجود می آید و تولید ملی مقدمه ای بر اشتغال زایی، کارآفرینی و افزایش بهره وری در تمامی عرصه ها به شمار می رود که بهبود وضعیت اجتماعی، رفاه زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصادی کشور را موجب می شود.

رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: رهبر انقلاب بخش تعاون را به عنوان بازوی نظام و ایفاگر نقش اساسی در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه عدالت اجتماعی و اقتصادی همچنین اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین راه حل استقرار عدالت و نجات بخش کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط امروز و کاهش وابستگی به منابع نفتی تلقی و معرفی کرده اند.

برخورداری پور افزود: بی تردید با مراجعه به تجارت جهانی و حتی ملی می توان اذعان کرد که بخش تعاون می تواند در اعتلاء و ارتقاء عمومی توانمندیها و دسترسی برابر به فرصتها، ایجاد اشتغال و تامین اجتماعی برای آحاد مردم نقش بی بدیل و منحصر به فردی را ایفا کند ضمن آنکه خوداتکایی در تولید، فعال کردن ظرفیت های اقتصادی، تولید برای صادرات و حضور در اقتصاد جهانی، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، رفع تبعیض، ارتقاء قدرت خرید مردم و رفاه اجتماعی نیز از طریق تعاون و توجه به آن به کمال ممکن خواهد رسید.

وی شناخت فرصت های مانند صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی را ارکان لازم برای موفقیت تعاونی ها ضروری دانست و گفت: برای توسعه بخش تعاون عزم ملی نیاز است که مردم را برای فعالیت های اقتصادی به سوی بخش تعاونی سوق دهد.

رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان بر اهمیت توسعه مشارکت مردم در ایده و نوآوری و طرح های جدید تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم در عرصه جهانی و بین المللی توسعه ای موفق را دنبال کنیم باید متکی به توانایی مردم و مشارکت آنان بوده و به روش های مبتنی بر رشد توانمندی های درون تعاونی توجه شود.

وی افزود: مهمترین کار در سازماندهی تعاونی ها صادرات محصولات است که با این کار میتوان تولید و بازار فروش آنها افزایش پیدا کند.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.