چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ www.sfida.ir

حمایت همه جانبه استاندار تهران از صندوق های غیردولتی


مراسم افتتاح نمادین و همزمان 14 صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و جلسه هم اندیشی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صندوق های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه امسال در سالن اجتماعات فرهنگسرای شفق با حضور مسئولان و مدیران استانی برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، در مراسم افتتاح نمادین و همزمان 14 صندوق شهرستانی در حمایت از توسعه بخش کشاورزی و هم اندیشی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صندوق های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران با حضور سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سید محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سيدحسين هاشمي، استاندار تهران و مدیران جهاد کشاورزان شهرستان های استان تهران برپا شد.

استانداري سهم خود را برای توسعه صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي پرداخت می کند

      

 سيدحسين هاشمي استاندار تهران با اشاره به اهميت استفاده از نيروهاي مردمي در توسعه و پيشرفت گفت:‌ جاي ترديدي نيست كه حركت هاي مردمي همواره نتيجه بخش است و اگر از ابتداي انقلاب تاكنون را بررسي كنيم، در بخش هاي مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي هر جا كه مردم نقش پررنگ تري در مديريت كار به عهده داشتند، نتيجه بهتري حاصل شده است.

استاندار تهران با تاكيد بر اهميت همكاري با كشاورزان و باغداران استان گفت:‌ گرفتن دست كشاورز و باغدار به موقع ضرورت ارزنده است تا کشاورزان محصول خود را به قيمت ناچيز به واسطه ها نفروشند.

 وي افزود: استانداري تهران با تمام توان سهم خود رابرای صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي تامين خواهد كرد و هر ميزان كه مشاركت هاي مردمي افزايش يابد استانداري نيز سهم بخش دولتي را تامين مي كند.

استاندار تهران افزود: در جنگ تحميلي، زماني كه ارتش از هم گسيخته بود و جنگ همه جانبه عليه ما به راه افتاد، اين مردم بودند كه توانستند حقانيت كشورمان را در عرصه بين المللي به اثبات برسانند.

هاشمي با اشاره به اينكه بعد از انقلاب اسلامي 98 درصد فعاليت ها دولتي انجام مي شد، عنوان كرد:‌ با به كارگيري برنامه هاي توسعه اي و انتقال بخش هاي دولتي به خصوصي درصدد ارتقاي حوزه اقتصادي در كشور بوديم اما اين مهم محقق نشد و پس از آن ديوانسالاري افزايش يافت ونتيجه آن شد كه مي بينيم.

وي با بيان اينكه هنوز در اقتصاد و فرهنگ كمبود داريم و تصدي گري به بخش خصوصي كاملا واگذار نشده است، افزود: در دولت تدبير و اميد سياست انتقال تصدي گري به مردم مورد اشاره قرار گرفته است چرا که بايد به مردم اعتماد كرد و مسير را براي آنها باز وزمينه حمايت و كمك هاي معنوي از بخش خصوصي را بيش از پيش فراهم كرد.

استاندار تهران گفت:‌ در بخش خصوصي سازي نسبت به برخي از استان ها عقب هستيم و اين موضوع در شان استاني مثل تهران كه از نظر جمعيتي و اقتصادي توان بالايي دارد، نيست .بايد در جهت مشاركت هاي مردمي در بخش هاي مختلف استان تلاش بيشتري كرد.

هاشمي در ادامه افزود: قابل قبول نيست استان هايي مثل خوزستان 2 تا 3 برابر تهران سرمايه در صندوق توسعه بخش کشاورزی داشته باشند. بايد فعاليت خود را افزايش داده تا همچون ساير شاخص ها تهران به عنوان يك الگو باشد.

صندوق های توسعه کشاورزی نقش بسزایی در تنظیم بازار دارند

در این جلسه رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه استان تهران استان کشاورزی کشور است گفت: تهران نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در همه بخش ها پتانسیل فعالیت را دارد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمادین و همزمان 14 صندوق شهرستانی در حمایت از بخش کشاورزی افزود: مردم همیشه حماسه ساز ایران، باید برای بخش کشاورزی نیز حماسه آفرینی کنند و این حماسه نیاز به حمایت مسئولان دارد.

وی با اشاره به وجود 84 صندوق و تاثیر آن در تنظیم بازار در بخش کشاورزی، اظهار کرد: بیشترین تشکل ها و زارعان سهام دار، در استان تهران هستند و ما به شدت به حمایت و راهکارهایی برای ادامه کار نیاز داریم .

وی افزود: متاسفانه از ظرفیت کامل صندوق ها در زمینه بیمه محصولات، اوراق مشارکت برای توسعه و بسیاری از زمینه های دیگر استفاده لازم نمی شود.

رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: ما به حمایت های مادی و به ویژه معنوی استانداری احتیاج داریم و خواستار تشکیل کارگروهی برای انجام این حمایت ها هستیم.

رضوی اردکانی افزود: این کارگروه ها می توانند نقش حمایتی داشته باشند و برای شهرستان ها برنامه ای منظم تدوین کنند.

وی گفت: امروز اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین هسته در صندوق ها هستند که از این طریق می توانیم مردم را به سرمایه پایدار برسانیم و این وظیفه ما مسئولان است.

تامین نهاده های تولید و تامین تسهیلات مورد نیاز کشاورزان با حضور صندوق های شهرستانی

سید محمد موسوی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در همایش افتتاح نمادین چهارده صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه سرمایه گذاران این صندوق ها کشاورزان و فعالان بخش خصوصی هستند، افزود: این صندوق ها در مدت کمتر از یک دهه در استان تهران تشکیل شده و در تامین نهاده های تولید، تامین تسهیلات مورد نیاز کشاورزان و تنظیم بازار محصولات کشاورزی تاثیرگذار بوده است.

وی ارزش تولیدات کشاورزی استان تهران را 6700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ برای توسعه بخش کشاورزی و تامین نیاز کشاورزان استان تهران به تزریق سرمایه 800 میلیارد تومان در سال نیاز است در حالی که در 3 سال گذشته به طور میانگین 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

موسوی توسعه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را برای پشتیبانی از کشاورزی و جذب سرمایه ضروری دانست و افزود: صندوق های توسعه سرمایه گذاری با مشارکت 124 تشکل کشاورزی استان تهران و جذب سرمایه 51 درصدی کشاورزان فعال شده است، این صندوق با 4 میلیارد تومان سرمایه فعال شد و امروز به 4 برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تفاهمنامه همکاری برای توسعه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی میان جهاد کشاورزی استان تهران و فرمانداران شهرستان های آن خبر داد و گفت: دولت به منظور حمایت از طرح توسعه صندوق ها،  12 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تامین سهم 49 درصدی مشارکت دولت در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار داده است.

وی افزود: سهم هر شهرستان از این میزان اعتبار براساس ارزش تولیدات ، مشخص می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکنون 60 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد اندک در اختیار کشاورزان عضو صندوق ها قرار داده است.

موسوی افزود: اگر میزان اعتبار حمایتی دولت به 100 میلیارد تومان افزایش یابد، حجم سرمایه در گردش صندوق ها نیز به 200 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی درباره روند اجرای طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار در استان تهران گفت: احداث 200 کیلومتر شبکه انتقال آب و اصلاح روش های آبیاری در 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران مهم ترین برنامه امسال جهاد کشاورزی استان تهران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: 60 درصد هزینه اجرای طرح های آبیاری را دولت به صورت رایگان به کشاورزان پرداخت می کند.

موسوی گفت : 14صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با 636 میلیارد تومان سرمایه در استان تهران فعال است.


در پايان مراسم از محمد موسوي، رييس جهاد كشاورزي استان تهران، سید عبدالکریم رضوي اردکانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و محمد شهبازي، مدیر جهاد كشاورزي شهرستان پاكدشت كه به نمايندگي از ساير شهرستان ها در مراسم حضور داشت، تقدير به عمل آمد.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.