چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ www.sfida.ir

برگزاری کارگاه آموزش اقتصادی کردن گونه کُنار با همکاری صندوق منابع طبیعی استان هرمزگان


رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی توان افزایی آبخیزنشینان و اقتصادی کردن گونه گیاهی کُنار شهرستان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛عیسی برخورداری پور، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی توان افزایی آبخیزنشینان و اقتصادی کردن گونه گیاهی کُنار در روستای بنگلایان، سیاهو حوزه پایلوت مدیریت جامع در راستای تحقق شعار سال پیرو منویات مقام معظم رهبری و با حضور دهیاران، اهالی روستا و اعضاء شرکت تعاونی ها و سازمان مردم نهاد مشق آفرینش در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این دوره آموزشی توسط ایرج گرجی به اعضای روستاها و سهام داران صندوق تدریس شد.

برخورداری پور گفت : صندوق آمادگی این را دارد که با تعاونی هایی که راغب به توسعه این نوع گونه درخت هستند،  همکاری لازم را به عمل آورد.

گرجی مدرس این کارگاه آموزشی گفت: کُنار گونه بومی گرمسیری جنوب کشور با خواص شگفت انگیز و مقاوم در برابر کم آبی بهترین گونه برای فعالیت اقتصادی در منطقه به شمار می رود.

وی افزود: میوه درخت کُنار دارای ویتامینC فراوان، آهن، کلسیم و ویتامین هایK,A,Bc می باشد و برگهای آن نیز دارای خواص بهداشتی و آرایشی است. همچنین عسل این درخت مرغوب ترین عسل منطقه محسوب می شود.

گرجی گفت: گونه مذکور به 4 روش، بذرکاری، قلمه زنی، کشت نهال و پیوندزدن کاشته می شود که بهترین روش کاشت پیوند زدن برروی پایه وحشی آن است.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.