چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ www.sfida.ir

بازدید مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان از مزرعه الگویی استبرق


 

مدیرعامل صندوق صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی جنوب استان هرمزگان به همراه گروهی از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مزرعه الگویی و کارگروه فرآوری استبرق بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛حجت دهقانیفورخورجی؛ مدیرعامل صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی جنوب استان هرمزگان در این بازدید گفت: استفاده از محصولات فرعی جنگل و مرتع به عنوان گنج پنهان در عرصه های طبیعی علاوه بر تغییر نگاه نسبت به جنگل و منابع طبیعی در حفاظت و نگهداری از آن باعث رونق اشتغال و کم کردن دغدغه های معیشتی بهره برداران منابع طبیعی خواهد بود.در این میان گونه استبرق که در گویش محلی به آن کرگ یا غرگ نیز گفته می شود؛ در ختچه ای است بسیار مقاوم به کم آبی و امکان رشد در خاکهایی با بافت فقیر و شور را دارد.

وی افزود: استبرق برای بیابان زدایی نیز مناسب بوده و به دلیل سازگاری خوبی که با مناطق گرم و خشک دارد، می تواند گونه مناسبی برای تثبیت شن های روان باشد. که در هرمزگان ناصر زمانی؛ پژوهشگر تجربی و بهره بردار منابع طبیعی درخصوص استبرق تحقیقاتی را انجام داده و حدود 35 سال از عمر خود را صرف کشف راز استبرق و تحقیقات راجع به آن کرده است.

دهقانی تصریح کرد: وی از سال 1361 تا به حال موفق شده محصولات فراوانی را از ساقه، چوب، میوه، برگ و شیره آن استحصال کند که در صنایع مختلف از جمله صنایع نظامی، پزشکی، پوشاک و ... کاربرد دارد.

وی اظهار داشت: در صورت حمایت دستگاه های اجرایی از طرح های تهیه شده محصولات تولید خواهد شد که ضمن کاربردهای فراوان و ارگانیک بودن ارزش اقتصادی بسیار بالایی به ویژه در زمینه صادرات خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی جنوب استان هرمزگان گفت: امکان هر گونه حمایت در زمینه کشت، پرورش و فرآوری درخت استبرق با سرمایه گذاری داخلی و خارجی وجود دارد و این صندوق تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.