چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ www.sfida.ir

افتتاح نخستین صندوق شهرستانی استان فارس در نی‌ریز


نخستین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی استان فارس در شهرستان نی‌ریز با حضور مدیران شرکت مادر تخصصی و مسئولان شهرستان با سرمایه اولیه در حدود 11 میلیارد ریال راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نی ریز با حضور علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره و داریوش اعرابی؛ مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، امیدی؛ مدیر جهاد کشاورزی نی ریز، حسینی؛ فرماندار نی ریز برگزار شد.

امیدی، مدیر جهاد کشاورزی نی ریزگفت: این صندوق با هدف حمایت از تشکیل سرمایه، افزایش کمیت و کیفیت سرمایه گذاری بخش کشاورزی راه اندازی شده است .

وی افزود: این صندوق راهگشای بخش کشاورزی در این شهرستان است. بنابراین حمایت از این صندوق حمایت از تولید ملی است.

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزیگفت: این صندوق نوزدهمین صندوق شهرستانی کشور و نخستین صندوق شهرستانی استان فارس است که با 10 میلیارد و 741 میلیون ریال سرمایه با عضویت 1028 تن در این صندوق که پنج تشکل نیز عضو آن هستند، راه اندازی شده است .

وی افزود: این صندوق با ارائه تسهیلات ارزان قیمت با سود کم، تامین تمام یا بخشی از سرمایه در گردش تولید، اجرای طرح‌های سرمایه گذاری کوچک و متوسط در بخش کشاورزی، ارائه اعتبارات دولتی به تولیدکنندگان در بحران‌ها و قبول ضمانت متقاضیان سرمایه‌گذاری برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها از جمله خدمات این صندوق به تولیدکنندگان بخش کشاورزی است .

حسيني، فرماندار نی ریزنیز در این جلسه گفت: در تيرماه سال 90 مديرعامل و رئيس هيأت مديره شرکت مادر تخصصي در بازديد از شهرستان و ديداری که با مدیران ومسئولان شهرستان ني ريز داشتند، تقاضای  تشكيل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی داده شد كه مورد موافقت وی قرار گرفت و به لحاظ اهميت موضوع و كسب تجربه و اطلاعات بيشتر در مورد صندوق، برنامه ريزي شد.

وی افزود: در جلسه شوراي برنامه ريزي شهرستان براي توزيع اعتبارات 2% نفت وگاز، در مردادماه سال 90 مبلغ 3ميليارد ريال براي تأسيس صندوق و مبلغ يك ميليارد ريال هم از اعتبارات جهادكشاورزي در همان سال 90 به اين امر اختصاص يافت. بنابراین تفاهم نامه صندوق در 25 مهرماه سال 1390 با سرمايه اي معادل پنج ميليارد ريال و با تفكيك 49% سهم دولت و 51% سهم بهره برداران و تشكيل هاي بخش كشاورزي امضا شد..

به گفته حسینی، طرح تأسيس صندوق به طور جامع و با مطالعه دقيق و لحاظ کردن تمام زيربخش‌هاي كشاورزي شهرستان شامل اطلاعات كامل سيماي كشاورزي، صنعتي، اجتماعي و فرهنگي شهرستان و همچنين اطلاعات مربوط به ارزش توليدات و ميزان توليد بيش از 12000 بهره بردار، تشكل ها و بهره برداران مستقل بخش كشاورزي شهرستان تهيه و در قالب 8 جلد تدوين شد كه پس از هماهنگي هاي بسيار زياد و اطلاعات لازم نهايتا طرح تأسيس و به تأييد تهران رسيد.

فرماندار نی ریز افزود: بيش از 60جلسه با حضور بخشداران، دهياران، شوراهاي اسلامي، تشكل هاي بخش كشاورزي و بهره برداران در تمام روستاهاي شهرستان برگزار شد. بيش از 10 هزار برگ اطلاعيه از طريق مراكز خدمات كشاورزي در اختيار مردم قرار گرفت. 3 نوبت اطلاعات در هفته نامه عصر ني ريز به چاپ رسيد و بيش از 10هزار پيامك به بهره برداران ارسال شد. بنابراین پذيره نويسي سهام صندوق از 6آبان ماه امسال شروع و تا تاريخ 21 دیماه ادامه داشت. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.