چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۰۱ www.sfida.ir

کشاورزان پایتخت هم صندوقدار شدند


مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تهران به عنوان هفتاد و سومین صندوق در روز سه شنبه 27 فروردین ماه امسال با سرمایه معادل سه میلیارد و 638 میلیون و 830 هزار ریال  و با تعداد 154 سهامدار تشکیل شد. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، در این مراسم که در محل مدیریت جهاد شهرستان تهران برگزار شد، عده ای از مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند. در این جلسه که با حضور علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره و داریوش اعرابی؛ مدیر امور نمایندگان و مجامع و منصور بنیاب؛ سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،مهندس فرهادی؛ معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران، سید محمد موسوی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران،  مهندس کمال وند؛ معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اعضای هئیت مدیره و بازرس صندوق انتخاب و همچنین اساسنامه این صندوق به تصویب رسید.

مهندس فرهادی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران نیز در این همایش به رشادت های زمان جنگ که توسط مردم صورت پذیرفته بود اشاره کرد و گفت: هر وقت کار را به دست مردم سپردیم نتیجه گرفتیم و در صندوق ها نیز نتیجه خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: ما باید در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببریم و این به معنی افزایش روند کارهای اداری است که صندوق حمایت از بخش کشاورزی به خوبی آن را اجرا کرده است.

وی افزود: صندوق اهدافی دارد که انجام کار و ارائه تسهیلات با سرعت حداکثر، با کارمزد حداقل و کیفیت حداکثر از جمله آن اهداف است که تقریبا در پیاده سازی آن تاکنون موفق بوده است.

فرهادی تصریح کرد: مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان تهران به منظور تجمیع سرمایه و هدایت آن برای توسعه کشاورزی تشکیل شد، بنابراین باید اعضای هیات مدیره و مدیرعاملان کارآمدی انتخاب کنید.

موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

تشکیل صندوق حمایت شهرستان تهران با سه میلیارد ریال سرمایه اولیه

سید محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با اشاره به حدود 207 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تهران گفت: این استان با 55 هزار کشاورز، حدود 5 و نیم میلیون تن تولید به ارزش 6 هزار میلیارد تومان در سال داراست.

وی گفت: برای تحقق برنامه های بخش کشاورزی برنامه پنجم، به طور متوسط سالانه نیاز به هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در بخش کشاورزی است که شامل کمک‌های دولت در قالب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای، تسهیلات بانکی و آورده مجریان طرح‌های بخش کشاورزی است.

موسوی افزود: برای آنکه این منابع تامین شود، باید بخشی در قالب طرح توسعه کشاورزی انجام شود که در سال گذشته حدود 320 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده در اختیار استان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: برای تسهیل مشکلات وثیقه ای و ضمانتی برای دریافت وام از استان‌ها نیز ایجاد صندوق توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون در استان نتیجه خوبی نشان داده است.

وی افزود: تا کنون در 12 شهرستان با 22 میلیارد تومان سرمایه ای که 49 درصد آن کمک‌های بلاعوض دولت و وزارت جهادکشاورزی و استانداری تهران و 51 درصد آن سهم کشاورزان بوده، تشکیل شده است.

موسوی افزود: تجربه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان تهران نشان داد که بین 5 تا 10 برابر میزان سرمایه ای که در اختیار داشته در طول سنوات گذشته توانسته به اعضای خود خدمات ارائه دهد.

وی گفت: با افزایش سرمایه صندوق‌های تشکیل شده و صندوق‌هایی که در طول مراحل بعدی ایجاد خواهد شد، باید کل سرمایه این صندوق‌ها به 50 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: با شکل گیری و استقرار این صندوق‌ها بخش کشاورزی استان تهران از نیاز به سرمایه در گردش بانک‌ها بیمه می شوند و می تواند با سرعت و دقت بیشتر در حداقل زمان با مدیریت خود کشاورزان منابع مورد نیاز خود را در اختیار بگیرند.

در این جلسه علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزینیز گفت: ما انتظار داشتیم که در شهرستان تهران به عنوان پایتخت سرمایه اولیه بیشتری فراهم شود و ما هم آمادگی ارائه سرمایه بیشتر را داشتیم اما حتی با این مقدار اندک هم ما 49 درصد را از سوی شرکت مادر به این صندوق ارائه می کنیم تا در آینده این صندوق نیز رونق بیشتری بیابد.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در میان دیگر صندوق های مالی و اعتباری از کمترین معوقه های برخوردارند و تقریبا معوقه ای ندارند و از سویی با سرمایه ای اندک بالای چندین میلیارد تاکنون تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده اند. 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.