چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۹ www.sfida.ir

تشکیل کارگروه مشترک صندوق استان همدان با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان


کارگروه مشترک پیگیری اجرای تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی  و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان همدان تشکیل جلسه داد.

 به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ این کارگروه مشترک که با حضور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان، نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان و معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، دبیر کمیته تفاهمنامه ها و معاون اعتباری مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان همدان در روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه امسال ساعت 10 صبح در محل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان تشکیل شد.

حسین رستمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ضمن اشاره به مبانی قانونی تشکیل صندوق و ظرفیتهای موجود و چگونگی سهامداری و شرایط سهامداران، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف تشکل‌های فراگیر بخش کشاورزی و یکی از محورهای اصلی اداره کل تعاون هم تشکلهای فعال در بخش کشاورزی هستند، با کمک هم بتوانیم قدمهای بلندتری در جهت حمایت از توسعه کشاورزی برداریم.

وی افزود: تأمین سهم دولت از سرمایه صندوق نقش اصلی در جهت حمایت از تشکلها دارد و از طرف دیگر این سرمایه برای همیشه تحت مالکیت و اختیار دولت باقی می ماند و یکبار مصرف نیست، درخواست کرد: در جهت اختصاص اعتبارات استان از طریق شورای برنامه ریزی استان، از محل حوادث، از محل کمکهای بلاعوض پیگیری و این اعتبارات در اختیار صندوق قرار گیرد تا بتوان تعداد بیشتری از تشکلهای فراگیر را از خدمات صندوق بهره مند ساخت.

در ادامه پس از اظهار نظر سایر حاضرین در جلسه مقرر شد:

1-     با توجه به اینکه در مورد اولویت تشکلهای فراگیر اتفاق نظر وجود داشت، مقرر شد: مشخصات این تشکلها در اختیار صندوق قرار گیرد تا در زمانی که شرایط افزایش سرمایه فراهم شد، مد نظر قرار گیرند.

2-     به طریق مقتضی از طریق شورای برنامه ریزی استان و سایر مراجع قانونی موضوع تأمین سرمایه سهم دولت با توجه به نقش سرمایه دولت در حمایت از تشکلها از محل حوادث، کمکها و غیره پیگیری شود تا پس از تأمین این سهم امکان افزایش سهامداران فراهم شود.

3-     مقرر شد: جلسات دیگری در اتاق تعاون و با حضور تشکلها برگزار و نسبت به معرفی صندوق اقدام شود.

4-     مقرر شد: صندوق در جهت اختصاص قسمت بیشتری از موجودی خود نزد بانک توسعه تعاون و به تبع آن استفاده از تسهیلات این بانک پیگیری نماید.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.