چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ www.sfida.ir

برگزاری جلسه صندوق توسعه کشاورزی استان البرز با تشکلهای تحت پوشش ‏


جلسه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با حضور مدیرعامل صندوق ، مدیر،روسای حسابرسی ، روابط عمومی ، ادارات تابعه شهرستانها ، مدیران عامل تشکلهای روستایی و کشاورزی در محل سالن جلسات اداره کل تعاون روستایی استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از خبر آنلاین البرز، در این نشست ابتدا فردین شمس مدیر سازمان تعاون روستایی استان ضمن اعلام حضور 85 درصدی تشکلها در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گفت : با توجه به این که تشکلهای تحت پوشش با حذف نظام یارانه ای از رونق اقتصادی گذشته خارج شده اند لذا انتظار میرود تشکلها برای برطرف نمودن این موضوع وارد بحث بازاریابی و بازرگانی از طریق تزریق نقدینگی بواسطه صندوق مزبور گردند.

وی در ادامه افزود : بعضی از تشکلهای کشاورزی همانند دامداری ، کشاورزی و... در سطح استان باید با توجه به ساختار سازیهای اخیر بتوانند در جهت تحقق و پیشبرد اهداف سازمان و شبکه گام بردارند.

شمس همچنین خاطر نشان کرد : با توجه به این که 90 درصد افراد در تشکلها تحصیلکرده ، آشنا به کار و مسلط به امور شرکت و دارای پتانسیلهای قوی هستند لذا باید در صورت لزوم نظارت سازمانی ادارات حسابرسی ،حقوقی ، آموزش توسط کارشناسان بر تشکلها اعمال گردد.

در ادامه بیژن فرجی مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان، ضمن تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت در خصوص نحوه تشکیل صندوق ، ارائه خدمات و تسهیلات گزارشی را ارائه نمودند.

وی افزود : ایجاد صندوق های  حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور از سال 83 شروع و صندوق استان البرز از سال 91 فعالیت خود را آغاز نموده است. هدف اصلی از ایجاد صندوق ها ، تقویت و توسعه حجم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با سهامداران تشکلها می باشد که به ویژه تشکلهای بخش تعاون روستایی که در ارتباط با زیربخشهای کشاورزی، دامداری ، طیور، صنایع وابسته و .... فعالیت دارند، می باشند.

 

فرجی افزود : شرکتهای پیشاهنگ - دشت گل نسترن - تعاونی تولید ماهدشت - گاوداران نظرآباد -دامداران کرج جزو تشکلهایی هستند که عضو صندوق استانهای البرز وتهران هستند که در بین 24 تشکل دارای سرمایه بالایی می باشند. 
در خاتمه تشکلها با ارائه مسائل ، مشکلات و سوالات در خصوص عضویت در صندوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.