چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ www.sfida.ir

تامین ذرت دامپروری ها و مرغداران با حمایت صندوق های غیردولتی


با انجام هماهنگی مابین صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور و 12 صندوق استانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، موضوع بازاررسانی ذرت برداشتی از مزارع استان خوزستان ، عملیاتی شد .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ براساس تفاهم نامه ای که بین 12 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با محوریت صندوق تخصصی طیور کشور درباره موضوع بازار رسانی امضا شد، صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور در بورس کالای ایران با پیش بینی هزینه 300 میلیارد ریالی در مرحله اول 60 هزار تن از ذرت تولیدی استان خوزستان را خریداری می کند.

در پی اعلام شروع فصل برداشت ذرت در استان خوزستان و برنامه دولت در سال جاری مبنی بر تحویل و عرضه ذرت تولیدی خوزستان در سامانه بورس کالای ایران، مقرر شد تا صندوق‌های متقاضی مصرف ذرت داخلی خود را نسبت به نیاز واحد‌های دامپروری و مرغداری حوزه فعالیت برآورد و آن را به صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور  اعلام کنند تا این صندوق در مقطع مورد نظر به عنوان بازارساز در این عرصه فعالیت کند.

همچنین پیش بینی می شود با توجه به اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امسال 300 هزار تن ذرت از مزراع استان خوزستان برداشت شود که فصل برداشت رسمی آن با حضور مدیران ومسئولان در تاریخ 24 آبان ماه آغاز شد.

 

گفتنی است، هر یک از صندوق‌ها منابع مالی موردنیاز را از طریق اعتبارات داخلی و در قالب تسهیلات مدت‌دار برای دریافت کنندگان این نهاده (در حوزه سهامداران صندوق) در نظر می گیرند که به محض خرید ذرت توسط تولیدکنندگان کارسازی خواهد شد.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.